Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jun 6, 2007 13:47:48 GMT 1
Efter att T-72an åkte hem för målning så tog jag fram en annan gammal Daragon vagn som jag hade i min stash, en M1A1 Abrams. Det här är inte den nyaste Dragon utgåvan, utan en som är några år gammal nu. Än en gång måste jag säga att detta inte är någon höjdare när det gäller passform . Jag tror jag läst i någon recension att den här M1an var mer accurate i detaljerna än Tamiyas men vad gör det när delarna inte passar och man blir tvungen att slipa bort dom pga spackling. Men med en hel del superlim och spackel så börjar även detta bygge bli klart för målning! Jon
|
|
|
Post by Braemp on Jun 7, 2007 8:01:58 GMT 1
coolt Jon. Minplogen är ju en dröm för vädring. Blir det öken kammo eller trefärgs? Jag tror jag måste göra som du och ta med något till jobbet, nu under sommaren kan det ju bli en del lugna stunder.
Dml har väl kommit med en ny M1 som är tok-korrekt, vad jag förstått.
|
|
|
Post by svinto on Jun 7, 2007 9:25:50 GMT 1
riktigt frän vagn
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jun 16, 2007 13:15:35 GMT 1
Det kommer att bli entons desert kammo på denna M1a. Det jag funderar på är om man ska grunda hela vagnen i svart som med T72an eller om man ska pre-shada? Kan bli svårt att måla den ljus sandfärgen på en mörk grund? Har ni några tipps? Förra fredagen tog jag hem M1an för att färdigställa den. Det jag har kvar är APUn som jag har haft lite problem med. Men när den är klar blir det målning. Så vad har jag gjort på jobbet i veckan? Jo, jag började på Trumpeter’s Strv 103C i 1/35. Jämfört med Dragon vagnarna som jag hittills byggt så håller Trumpeter mycket hög kvalité när det gäller passform. Dom har även tänkt till lite när det gäller placering av dom runda ejektor märkena så man inte behöver spackla ingen dom, om man inte är super noga. I dom flesta fallen är dom placerade på insidan av delarna där dom skyms eller inte syns. Dom hade även tänkt på hur delarna är fästa vid gjutstammen för att lättare få låss dom utan att skada detaljerna på dessa. Jag tänker i första hand på det räfflade avgasröret där dom inte satt stammen direkt på räfflingen utan under den så man inte behöver re-scriba den där stammen fäst. Hittills är jag mycket positiv till denna lilla stridsvagn. jon
|
|
|
Post by Braemp on Jun 17, 2007 23:43:13 GMT 1
geni jon. trumpeters s-vagn är riktigt fin tycker jag. Lite meckigt med maskeringen till kammot bara. Hoppas det är länge kvar till semestern
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 19, 2007 10:36:06 GMT 1
|
|