Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Mar 1, 2007 1:11:14 GMT 1
Häromdan dök de ÄNTLIGEN upp - paketen med en sedan länge gjord beställning på diverse "smågodis" från Cz-Hobby och Modelimex. (ursäkta en del oskarpa bilder) Som gjorda att använda som svenska FV-mekaniker från 40-50- talet ! Mycket väldetaljerade och "krispiga" ! Det här ska jag ha till min Italeri Fiat Cr42 som ska få bli en måldragare från Svensk Flygtjänst med BenMik dekaler ! Nån gång ska jag bygga en Revell Hunter som J34 ! "Fusk" med prepainted men det här är ju OMÖJLIGT att måla för hand i 1:72
|
|
|
Post by newsoft on Mar 1, 2007 9:35:08 GMT 1
Jösses, vilken härlig skörd! Mumma! Ja, Eduards målade instrumentpaneler är det bästa sedan skivat bröd.
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Mar 2, 2007 2:00:06 GMT 1
Verkligen en godislåda! Jag tycker verkligen illa om eduards förmålade ets! ..Det var bättre med klaraplastskivan med tryckta instrument som limmades mot ets-instrumentbrädan..då kunde man ju måla instrumenten lite färgranna..men då talar vi ju om 1/48:skalan..
|
|
|
Post by newsoft on Mar 2, 2007 12:50:29 GMT 1
Det borde ju gå att kombinera teknikerna. Det skulle vara det bästa. Det är mest "paneltext" som tjänar på att vara förtryckt. Ett bra exempel är instrumentpanelen till P-40. Den blir riktigt sweet.
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 2, 2007 15:51:35 GMT 1
Jösses vilken beställning. Blev det något kvar i deras lager efter det där? ;D
Figurerna såg grymt bra ut. Kan bara ana vad du ska hitta på med dem men vet att det kommer att bli bra.
|
|
|
Post by Krilleman on Mar 2, 2007 20:52:43 GMT 1
Hellsefyr vilken låda med godsaker. Mumma.
|
|