|
Post by svinto on Feb 19, 2007 0:47:02 GMT 1
Sprang förbi den lokala Leksaksbutiken här i oskarshamn för jag letade efter en liten present till min dotter..... Å dra mig på trissor så säger min Sambo " Å titta jocke dom har sänkt priset på sånna där bilmodeller som du bygger ska d inte pasa på och köpa ett par? " lägg märke till att hon sa att jag skulle köpa ett par ;D så jag köpte mig ett par nya modeller för 139:-/st....vet inte om de va så billigt men jag e nöjd över mitt kap.... när jag väl var framme vid kassa så blev kassörskan så paff att jag hade köpt modeller (denna butik har typ 3 modeller kvar i sitt sortiment så deras utförsäljning beror på att som ska sluta med modeller helt å hållet de ende som dom ska ha kvar är Humbrol färgerna ) för enligt henne så va det 6år! sen hon sålde en modell sisst..... då kanske ni förstår hur stort intresse de e för denna hobby i denna stad....men men sen så kom jag hem å va låg de vid dörren jo en modell (pansar) till som jag ropade in på tradera för 115:-......detta va en lyckad dag så dessa modeller i införskaffade....,nu ska jag bara betsämma mig vilken jag ska börja med
|
|
|
Post by Micke on Feb 19, 2007 1:01:59 GMT 1
....,nu ska jag bara betsämma mig vilken jag ska börja med Stridsvagn! Stridsvagn! Stridsvagn!! Och på "B" svarar jag STRIDSVAGN!!! ;D ;D ;D
|
|
|
Post by svinto on Feb 19, 2007 10:41:03 GMT 1
Hehehe ska lägga de på minnet Micke
|
|
|
Post by Force on Feb 19, 2007 17:50:11 GMT 1
Hehe...Ja har dom inte mer modeller än dom här kan jag nog förstå att dom inte sålt några på 6 år och ska sluta...för dom där bilmodellerna har varit ute på marknaden hur många gånger som helst dom senaste åren och jag tror alla bilbyggare har så dom klarar sig av dom vid det här laget. Både Mustangen och Impalan fanns då jag började min modellbyggarbana på 70-talet, så dom har jag byggt tidigare. Det är dessutom inte AMT's bästa satser heller för dom är framtagna någon gång på 60-talet och har bottenplatta med ingjutna hjulupphängningar och metallaxlar, AMT har betydligt bättre modeller framtagna på senare tid som slår dessa med hästlängder. [glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by svinto on Feb 19, 2007 20:49:07 GMT 1
Jo jag märkte de på 57:an de va inte så jätte imponerande
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 19, 2007 22:50:41 GMT 1
Jag har knallat runt i Oskarshamn på jakt efter plastmodeller (som i alla andra städer man besökt) för ett par år sedan och avsaknaden av utbud var enormt utbredd. Tur att det däringa Internetetetet finns, även om det säkert bara är en fluga.
På B svarar jag: STRIDSVAGN!
;D
|
|
|
Post by svinto on Feb 22, 2007 11:18:31 GMT 1
ja de e tur att däringa Internetetetet finns =) annars så skulle jag nog inte ha hållt på me denna otroigt goa hobby =)
Enda problemet är att jag har inga färger till min pansar men jag har en inhandlingslista...väntar bara på att Puma ska få en dom resterande färgerna =)
|
|
|
Post by svinto on Feb 24, 2007 21:31:24 GMT 1
Tror att jag har fått köpmani Råkade springa över denna för 165:- vet inte om de va så billigt men men jag e nöjd
|
|
|
Post by DCycle on Feb 24, 2007 22:14:15 GMT 1
Det bästa med att vara ny i modellbranchen är att man kan köpa det mesta rea-fynd för de har man ändå inte byggt. Pansar är IMHO skitkul att bygga. Flera dimensioner av byggandet - själva fordonet med research å allt vad det innebär, plus själva vädringen som både kan hjälpa och stjälpa en. Det kan gå tokigt om man vädrar fel, men råkar man bygga fel på själva bygget, så kan en klick lera lätt "fixa till" det hela. En annan fördel när man är ny i branchen (anser mig själv vara relativt "ny", 2 år sedan jag gjorde comeback efter mitt barndomsbyggande), är att man inte är så kräsen med dyra uppgraderingssaker, resintillägg, fotoets, m.m. Det upptäcker man efter hand och då stegras kräsenheten också.
|
|
|
Post by Braemp on Feb 26, 2007 0:10:53 GMT 1
Åhhh en Brummbaer! En av mina favoritvagnar. Har en liggandes i stashen som väntar på pensioneringen. Bra val där!
|
|
|
Post by svinto on Mar 1, 2007 22:11:46 GMT 1
Jaha då tror jag att sissta inköpet va gjort för ett tag framöver Fick tag på denna stridsvagn för 220:- BILLIGT tycker ja om man jämnför med Puma som tar 380:- AUFKLÄRUNGSPANZER 38(t) Mit 2cm Kw.K.38 1:35 + lite resin grejjer (De heter d va? de e lite grejjer i stål å lite småkrafs xtra ja ni hänger nog me på va jag menar ) Å sen fick jag tag på en J**** massa färg (127 burkar för att vara exakt) för 600:- + penslar + lite brochyrer + färkoder typ tamyia xf-33 = Humbrol 5..... (OBS!!! DESSA SIFFROR E BARA ETT EXEMPEL!!!)
|
|
|
Post by newsoft on Mar 2, 2007 1:12:35 GMT 1
Det måste vara årets FYND!! Grattis! Ruskigt cool vagn det där.
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Mar 2, 2007 2:03:39 GMT 1
ojoj!..var hittade du humbrolfärgerna?? Ser att det är en del som inte är "super enamel"..dom var bra dom....man blir ju nästan lite nostalgisk..
|
|
|
Post by DCycle on Mar 2, 2007 11:52:36 GMT 1
Cool stridsvagn. Blev lite konfunderad först när det bara står "lärungspanzer" på lådan och fick för mig att det var någon form av vagn för övning(skörning). ;D Tji fick jag! Glöm inte den där grön/vita skylten längst bak sedan, så får du pluspoäng från mig.
|
|
|
Post by svinto on Mar 2, 2007 12:25:04 GMT 1
Ja jag e nöjd me fyndet faktiskt Anton: Färgerna & stridsvagnarna har jag köpt på Tradera DCycle: Klart jag ska ha med den skylten de är ju ett måste
|
|