|
Post by Tandapan on Feb 5, 2007 16:20:37 GMT 1
Men SWEET, Johan!!! Fasen så bra den ser ut. Most impressive. Värsta städredskapet... Åssä en LÅÅÅÅÅNGPIIIIIIIIIIPA!
|
|
|
Post by Braemp on Feb 6, 2007 12:57:36 GMT 1
Sehr gut, mein herr! Bra upplägg och snyggt rent bygge.
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 8, 2007 10:02:16 GMT 1
Missnöjd magister säger Blev tvungen att ersätta AFV:s stänger då de dels var "flimsiga och dåligt gjutna" men även för att dom vart mer skadade när jag tog bort dom från stamen Vidare så var man tvungen att limma fast stängerna innan man limmande ihop "tjock delen" vilket gjorde det svårt att putsa till den delen utan att förstöra stången. Se dom mysiga skarvarna i nedre delen av "tjock delen" hmmm Det här är den ungefärliga elevation jag vill ha på diot .... Skarvarna syns rätt bra, varför gjorde man inte en annan lösning så det blev skarv fritt? Att hitta stänger som fungerade tog lite tid och jag valde att ha en i mässing och en i styren ... vi får se hur det ser ut efter färgomgång.
|
|
|
Post by Braemp on Feb 8, 2007 10:58:01 GMT 1
Wow vilken operation. Ser alltid proffsigt ut med lite metallgrejer Hittade några bilder på en flak stellung på M-L och Ebay. Verkar just inte vara mer än en jordvall. Dan Mouritzen har två mycket användbara artiklar på M-L om dels själva flak-ställningen och en om ammolådor och märkning av granater. www.missing-lynx.com/library/german/german.htm
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 8, 2007 11:46:52 GMT 1
Det finns mången variant på flakstellung... några mera instruktionsboksmässiga men även en del glada amatörer. Prefab, plankor stockar på insidan jordvall, nedgrävd, direkt på marken, stenröse(nord afrika)
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 8, 2007 13:15:23 GMT 1
Ser ju ut att arta sig till något mycket nice. Jag imponeras av att du vågar byta ut delarna mot riktiga rör. Själv hade jag vart aldeles för feg för nått sånt. Det kommer bli kanon på flera sätt.
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 8, 2007 15:36:02 GMT 1
våga och våga fanstyget gick sönder, den såg ut som en vingstötta från en 60 tals Airfix i profilen ... den var inte rund snarare två D:n som nästan låg jämte varandra .... försökte polera den rundaktigt men sedan ska man ju sätta fast denna sköra plastbit i en annan bit som sedan ska spacklas och filas och poleras.... "Blue print for disaster" säger jag bara
det är bara själva kolvstängerna jag byt ut ....än så länge funderar på att skava av delar (dubletter) från DMLs och ersätta vissa detaljer på AFVn som är sämre
|
|
|
Post by svinto on Feb 8, 2007 19:21:13 GMT 1
ja säger som Braemp att de ser riktig bra ut med metall
|
|
|
Post by aj on Feb 10, 2007 23:21:05 GMT 1
RÖRande bra, metallslöjd på högsta nivå. MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 11, 2007 8:21:06 GMT 1
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 15, 2007 19:16:06 GMT 1
Tänkte lägga på ett första lager färg på kolvstänger och slutstycke... men icke då TS 30 är slut på lekbiten .... undrar varför... vad tror du micke?
|
|
|
Post by Micke on Feb 15, 2007 21:10:21 GMT 1
Hey... Don't look at me! ;D Jag har bara köpt en burk.... kan inte rå för om mina resultat med TS-30 har orsakat en köpstorm. Det är väl som med Mat-Tina: Det var fan omöjligt att hitta vaniljstång i Sverige när hon var på G.
|
|
|
Post by Braemp on Feb 16, 2007 16:27:00 GMT 1
baremetalfoil kanske skulle fungera?
|
|
|
Post by Force on Feb 16, 2007 19:11:35 GMT 1
Tänkte lägga på ett första lager färg på kolvstänger och slutstycke... men icke då TS 30 är slut på lekbiten .... undrar varför... vad tror du micke? Mja...jag tror inte Micke är skyldig till att TS-30 är slut. Jag var in på Lekbiten någon dag efter jag var till Micke på en kopp kaffe och han talat om vilken färg han skulle använda, där var då en dam i 25-30 års åldern och plockade bland Tamiyafärgerna som funderade vilken färg som mest liknade krom i Tamiyas sprejsortiment och jag sa att det nog var TS-30 Silver Leaf, så hon köpte fem sex burkar av denna färg. Så det är nog därför den för tillfället är slut...för jag tror hon tog allt som fanns kvar. Dessutom tror jag inte ens hon var modellbyggare...men jag frågade inte iofs. Men annars kan du ju alltid lägga Alclad Chrome på kolvstänger och slutstycke för det blir ju ännu blankare, eller BMF Ultra Bright Chrome, åtminstone på kolvstängerna då dom IRL oftast är hårdförkromade. Jag har båda delarna om du behöver snabbt Johan. [glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by newsoft on Feb 16, 2007 21:13:48 GMT 1
The bi**h must die!! Ahem.. närå, hon behövde säkert färgen till nåt viktigt.
|
|