|
Post by svinto on Jan 31, 2007 11:45:35 GMT 1
Jaha då ska väll jag börja med lite jag me......kollade i min låda å jag hittade inget.........men under sängen där låg en modell från AMT.... En Chevrolet bel air Hard top 1957 i skala 1:25.... Sen kom frågan när jag väl satt där....va ska jag göra med denna? a de kommer väll me tiden Jag grundmålade den med Humbrol grå matt 1 motorstativ till den kommande lilla motorn 283 409 grundmålad Framvagnen målade jag blank svart för de här med att lyckas med att den har stått ute i 50år de har jag inte lyckats me så bra så jag väntar med de till nästa bygge lika så med motorutrymmet fick bli Blank svart för dom flesta som renoverar målar detta lilla utrymme svart i dagen läge....va inne på att köra samma färg som bilen men men nu blev de svart Sen har jag inte hunnit mer för strul med färg m,m å den jag lever me blir inte glad för jag tar upp platsen vid köksfläkten kom gärna med synpunkter & förslag tips ja me allt jag kan behöva mer kommer om nån dag lr 2
|
|
|
Post by Micke on Jan 31, 2007 12:27:01 GMT 1
Tjusigt svinto! Nu är inte jag någon bilbyggare men nog tycker jag att du verkar ha koll på grejorna trots att du kallar dig "rookie". Är vi inte alla rookies föressten? Jag känner mig som en riktig nybörjare när jag kladdar på med min silverfärg. Ska bli kul att se fortsättningen på ditt bygge och jag är säker på att Force/Håkan blir glad åt att få en kompis här på forumet som också bygger bilar. /Micke
|
|
|
Post by newsoft on Jan 31, 2007 13:26:57 GMT 1
Definitivt! Det där blir ju kalasbra. Jag har aldrig byggt en bil så jag kan bara lära mig av allt jag läser om det. Schysst förebild dessutom. Keep it up!
|
|
|
Post by svinto on Jan 31, 2007 13:30:40 GMT 1
Ja lite koll har man väll....nått måste jag har lärt mig under mina 3 utbildningsår som bilmekaniker hahaha & sen har man e Far som e tokig i sånna här bilar......e lite inne på att göra ett dioram men kan inte hitta några bra gubbar lr delar till 1:25
|
|
|
Post by newsoft on Jan 31, 2007 13:35:50 GMT 1
Oj, Hoppas Force dyker upp här snart. Honom kommer du att få många bra tips från.
|
|
|
Post by Braemp on Jan 31, 2007 14:11:58 GMT 1
ser barra fint ut det där. Att göra det som det stått ute i 25 år kan du ju göra sen.
Jag tror att Tamiya hade en del mekaniker och liknande till sin F1 serie, men den var väl i 1:20, kan ha några nyare rallybilsmekniker. Verlinden hade en polis vet jag.
|
|
|
Post by svinto on Jan 31, 2007 14:32:45 GMT 1
Ska kolla upp de Braemp tack för tipset... Om de e nån anna som vet nått om gubbar å tillbehör så säg till
|
|
|
Post by Micke on Jan 31, 2007 15:38:29 GMT 1
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 31, 2007 15:52:15 GMT 1
Som de flesta andra är jag en novis när det gäller att bygga bilar (har bara byggt en för ca 18 år sedan) men det där ser ju hur bra ut som helst.
|
|
|
Post by svinto on Jan 31, 2007 20:03:25 GMT 1
Tack för länken Micke de e nog d närmast jag kan komma som de ser ut nu...har inte hittat nått annat än......
|
|
|
Post by svinto on Feb 1, 2007 0:42:19 GMT 1
Så nu har jag grejat lite igen Jag har målat kylaren lyckades faktisk att få de ganska likt en vanlig kylare tycker jag i alla fall Jag han att kränga på lite färg på 283 som ska stå i motorstativet...tyvärr så lyckades jag inte att få fram chevrolets röd/orange så jag fick nöja mig med ett rött block Sen satt jag å fibblade å glodde Å då va jag bara tvungen till att prova en färg för att se om den blev bra på bilen jag började med Huven tyckte att de va en bra färg så de ena ledde till d andra så jag målade hela bilen och som ni ser så har jag kladdat lite på taket men jag sitter å väntar på färg från PUMA HOBBY som jag ska lacka taket me ( Detta e helt oväsentligt men jag måste bara få säga detta....här sitter en smålänning å letar efter grejer till denna goa hobby...hittade detta forum å jag har fått jätte mycke hjälp med att hitta grejer m,m....fick fakturan från PUMA HOBBY.....såg en sak där.....DE LIGGER JU FÖR FAN I MÖNSTERÅS!!!! där trillade jag av stolen...... jag bor i Oskarsham å mönsterås ligger 2mil ifrån där jag sitter just nu...ibland blir man förvånad va världen är lite) Japp så här långt har jag kommit hittils....komentera gärna =) //Jocke
|
|
|
Post by newsoft on Feb 1, 2007 1:09:43 GMT 1
Haha! LOL @ Puma Hobby ligger som ligger nästgårds! ;D Norrlänning som man är hade jag ju nästan styrt på mig ett par träskor och sprungit iväg direkt! Det är ju inget avstånd. Du, det går fort framåt med bilen må jag säga. Tycker det ser jättebra ut. En riktigt vild metallic-lack har du hittat också. Skall det vara krom och vitt på sidolisten sedan, eller? Ser fram emot mer snart.
|
|
|
Post by Micke on Feb 1, 2007 1:35:07 GMT 1
Håller med Newsoft - Två mil är ju spottavstånd i Norrland. Träskorna skulle jag nog lämna hemma men banne mig skulle jag cykla sträckan till Puma. Din Cheva -57 formligen rusar mot mål. Jag skulle kanske personligen inte ha valt just den metallicblå färgen, men det är din modell och du målar som du vill. Finishen ser jättebra ut och kylaren kan nog bli riktigt bra med en wash (fick du mitt PM?). Samma med det röda blocket - En skitig wash på det så kan det vara nästan vilken färg som helst därunder. Bra jobbat.
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 1, 2007 13:14:41 GMT 1
Oj, svinto, trodde du visste att Puma håller till så nära dig. Jag har varit på väg dit flera gånger när jag bodde i Kalmar ett par år men det blev aldrig av. Han har väl ingen butik i vanlig mening utan "bara" nätbutiken. Fast, han har säkert inget emot att få besök ändå om jag känner modellbyggare rätt. /Mattias
|
|
|
Post by svinto on Feb 1, 2007 20:12:26 GMT 1
Tackar tackar! Micke: Japp jag fick ditt PM å tack för tipset jag ska försöka med de så fort jag har fått färgerna:) Tandapan: Nä jag hade inte en aning om att som hade sitt i Mönsterås hahaha blev å jävla paff...fick inbjudan av dom nu till sin "Butik" (fast d e deras lager) så de blir nog en tripp till veckan Tack igen å som vanligt alla tips å trix tas emot med stor famn
|
|