|
Post by Micke on Jan 31, 2007 0:09:46 GMT 1
Gott folk! Tidigare idag kom tomten med en försenad leverans. Det var en tungt paket som Matte hade beställt från MDC (Se separat tråd) och snäll som han är fick jag följa med på ett hörn. Eftersom våra beställningar har samma huvudtema så bestämde vi att vi skulle skriva var sin recension. Matte tar den stora biten och jag drar av en litet mindre eftersom jag bara ska använda cockpit och hjul från MDC. Resten blir vintage 1/32 1982 Revell. Första intryck: Viss besvikelse faktiskt. MDC har lovordats för sin resincockpit till Hawker Typhoon och jag hade tänkt mig något i stil med Aires. Tyvärr så är resincockpiten inte SÅ chrisp. Här ser ni huvuddelarna till cockpiten utlagda. Mörkgrå resin med en ganska fet yta (har inte badat delarna än). Till detta kommer en påse med smådelar - Siktet och sådant: ...samt ett ark med ets. ...och ett ark med instrumentdekaler. Ok, jag är litet orättvis. Det är inte Aires men det är MYCKET bättre än Revell original. Ska vi titta på några jämförelser? Instrumentpanel: Först Revell: ... sen MDC: Viss skillnad. Fortsättning följer....
|
|
|
Post by Micke on Jan 31, 2007 0:31:15 GMT 1
Styrspaken i Revells version: MDC's: Slutligen hjulen. Original: MDC's resin: Mjoo... viss skillnad är det. Nu när ni har sett Mattes monstermaskin i separat tråd vet ni att våren kommer att gå i Typhoonens tecken... åtminstone här öst på stan. /Micke
|
|
|
Post by newsoft on Jan 31, 2007 0:42:44 GMT 1
Vi kanske skulle ha en liten Typhoon-build off?
|
|
|
Post by Micke on Jan 31, 2007 0:53:40 GMT 1
Det låter alldelens för prestationsinriktat för mig... kan vi inte kalla det: "Simultanbygge i vänlig atmosfär utan stress som förhoppningsvis resulterar i två fina modellbyggen"? /Mik
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 31, 2007 8:45:08 GMT 1
Ja tänk på att jag har flera rejält påbörjade modeller att färdigställa innan jag får börja med Tiffien!
|
|
|
Post by newsoft on Jan 31, 2007 8:59:07 GMT 1
Ja, nu är det Oscar all the way för mig.
|
|