|
Post by Tandapan on Jan 30, 2007 23:59:21 GMT 1
Idag kom äntligen en avi som talade om att ett efterlängtat paket fanns att hämta ut på det som inte är någon riktig Post längre. Jag har haft ögonen på MDC’s Hawker Typhoon i 1/32 ända sedan jag såg den i en MAI-tidning i våras och nu har jag gjort slag i saken och beställt en direkt från MDC i Storbritannien, i samma beställning som Mickes prylar. Den dök upp efter åtta arbetsdagar och jag har nu hunnit rota runt lite bland de många delarna i lådan. Lådan ja… Ganska anonym får man nog säga: I skala 1/32 blir en Typhoon ca 40 cm mellan vingspetsarna och att det var ett stort plan i verkligheten syns när man jämför dess propeller med en propeller från en Bf 109 i samma skala. Tiffien's propeller är 13 cm mellan bladspetsarna: Jag blev lite chockad över hur pass massiv den är. Fotade den tillsammans med Horneten: Hela modellen är gjuten i resin så det finns inga gjutramar att bry sig om. Vingarna är helgjutna och väger blya. Hjulhusen ser väldigt detaljerade och målnings/vädringsvänliga ut: Fräscha gjutningar även av de separata flapsen och andra detaljer: Landningsställ i vitmetall och tur är väl det: Det följer inte med någon extern beväpning till den utan man får beställa antingen High Explosive- eller Armour Piercing-raketer. Jag tog HE-varianten: Vill man läsa mer om den finns ett par recensioner här: kits.kitreview.com/mdcv32037reviewbg_1.htmwww.largescaleplanes.com/reviews/Kits/WW2/MDC/Typhoon/Typhoon.htmJag lär nog få jobba en del med den här modellen men tar man sig bara tid så går det nog att slöjda ihop en grym modell. Återkommer senare när jag hunnit rota igenom alla delar.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 31, 2007 0:15:32 GMT 1
mon·ster – noun 1. a legendary animal combining features of animal and human form or having the forms of various animals in combination, as a centaur, griffin, or sphinx. 2. any creature so ugly or monstrous as to frighten people. 3. any animal or human grotesquely deviating from the normal shape, behavior, or character. 4. a person who excites horror by wickedness, cruelty, etc. 5. any animal or thing huge in size. 6. Biology. a. an animal or plant of abnormal form or structure, as from marked malformation or the absence of certain parts or organs. b. a grossly anomalous fetus or infant, esp. one that is not viable. 7. anything unnatural or monstrous. –adjective 8. huge; enormous; monstrous: a monster tree.
|
|