|
Post by Tandapan on Feb 5, 2007 0:06:46 GMT 1
Hade äran att få se Anders byggnationer live idag och de är om möjligt ännu bättre i verkligheten. Precisionen i detaljarbetet på vakttornet, dasset och radiovagnen måste ses för att man ska förstå det.
|
|
|
Post by aj on Feb 7, 2007 0:48:21 GMT 1
Tornet är klart för målning. " Träfärg ", med svartgrå papptak, ska jag försöka mig på. Taket är löstagbart för att underlätta målningsarbetet. Har även satt dit betongfundament på varje ben, med fästanordning. Tornet är en riktig primadonna och vill gärna ha en av huvudrollerna i dioramat. Vill inte veta av någon radiovagn. -" Kan stå på egna ben ", är hennes enda kommentar. Jag gör nog som hon vill, det är trots allt en fråga om rymd i dioramat. Har dock inte en susning om vilket flygplan som ska vara hennes motspelare, kanske någon av er har något bra förslag ?. Måtten på basplattan blir ung. 45x35 cm. Släcker härmed ned denna tråd för tillfället och återkommer med en ny när allt har klarnat. MVH En Velig Anders
|
|
|
Post by Micke on Feb 7, 2007 1:12:17 GMT 1
Always do what the lady says. Svårt att komma med förslag... det är ju mer en fråga om vad DU är sugen på att sätta tänderna i... men jag känner mig litet brittisk för tillfället så varför inte en Lysander av någon nationalitet? Kanske på nattligt uppdrag bakom fiendens linjer. /Micke
|
|
|
Post by newsoft on Feb 7, 2007 10:00:12 GMT 1
Ja, nåt brittiskt skulle vara trevligt. Du hade ju en Tempest som låg och skräpade. Eller varför inte Tiffien, så får du och Micke hetsa varandra till stordåd. Sedan ansluter Matte med resinmonstret. ;D Någonstans i Holland 1945.
|
|
|
Post by Braemp on Feb 7, 2007 11:04:28 GMT 1
En älgjägare kanske nämen en westland lysander skulle vara ruskigt coolt, eller en Tiffie, eller en natt Mosquito, eller en hurricane, det byggs på tok för lite hurricanes. vad det än blir så blir det förmodligen spektakulärt.
|
|
|
Post by newsoft on Feb 7, 2007 13:54:12 GMT 1
Någon sorts stormvind av Hawker iaf.
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 7, 2007 20:55:53 GMT 1
mm håller med de två senaste uttalandena fick nästan sug att bygga lite hurricane "must fight felling" Är det någon som har en Hurricane Airfix i 48 över ?
|
|
|
Post by Bengt on Feb 7, 2007 20:59:30 GMT 1
Inte över men väntande i garderoben.
|
|