|
Post by Micke on Jan 23, 2007 23:05:07 GMT 1
Jäkligt kaxigt att börja karva i en modell som var nästan klar! Men jag vet hur det är när något sådant sticker i ögat. Det här blir nog tokbra!
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 24, 2007 8:29:38 GMT 1
Ja all heder, Krille. The crisper, the better.
|
|
|
Post by pebben on Jan 24, 2007 15:39:14 GMT 1
huga så snyggt! blir nästan sugen att åka och köpa en jagdpanther
//pebben
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 24, 2007 21:09:32 GMT 1
Nu har jag jobbatt på lite inredningsdetaljer på kübeln. Bland annat har jag vikt ihop en tidning och placerat den vid ena framsätet. För att få kübeln att se mer anvönd ut har jag limmar fast lite sand på golvet närmast den öppna dörren eftersom det är bara det golvet som kommer att synas. Sufletten har fått några lager färg. Först ett mörkare grundlager moch sedan har jag jobbat mig upp med ljusare nyanser. Jag hade ett stort problem att få suflettkanterna att fasna i karossen vilket resulterade i två ommålningar av sufletten. Till slut kom jag på denna geniala idé: (Denna modell av kübeln använde tyskarna för att klippa av telefonledningar) ;D När allt torkat och och jag fått bort lite skavanker pga limmet så blev resultatet så här: Kanske inte perfekt men betydligt bättre i alla fall. Nästa steg blir att göra kübeln lite mer "vintrig".
|
|
|
Post by newsoft on Jan 24, 2007 22:08:04 GMT 1
Jäklar vilket djup det blev på sufletten. Mycket bra. Synd att den gjorde lite motstånd men nu har du besegrat den.
|
|
|
Post by Micke on Jan 24, 2007 22:15:03 GMT 1
Jäsiken vilket lyft! Gillar tång/tving-combon! 10 Poäng för kreativt tänkande. ;D
Opps! Glömde nämna den snygga målningen på sufletten. Härligt 3-dimensionell.
Mik
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 24, 2007 22:21:50 GMT 1
Tack för all trevlig feedback, det är sånt som får mig att fortsätta bygga (it's like a drug).
Angående målningen av sufletten så är det första gången jag testar att få den typen effekter med sprutan. Jag blev rätt nöjd med just den (trots ommålningarna).
Jag kommer i morgon att beställa några gubbar som kommer passa in i dioramat som handsken.
|
|
|
Post by DCycle on Jan 25, 2007 0:24:01 GMT 1
Gillar också sufletten väldigt mycket. Den gör resten av bilen rättvisa! En enkel men otroligt effektfull modell i ett diorama. Vädringen är otroligt grym!
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 25, 2007 21:55:53 GMT 1
Jag har nu testat att snöa ner kübeln lite med snön från Games Workshop (se recension på annan sida). Jag har försökt vara så sparsam som möjligt eftersom det är inte meningen att kübeln skall vara översnöad utan bara ha lite snö på sig. Så här blev det: En kul effekt var att viss del av snön som inte fasnade i limmet har lagt sig på bakrutans insida och fått en rätt cool frosteffekt. Får se hur jag gör. Nu har jag också skaffat en bottenplatta och fick reda på att gubbarna jag beställt är skickade från butiken.
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 26, 2007 9:10:54 GMT 1
Ha! King med rimfrosten! Är det i stort sett statisk elektricitet som får "snön" att sitta fast på insidan av bakrutan eller vad?
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 26, 2007 10:40:02 GMT 1
Jag antar det. Jag har i alla fall inte varken satt lim eller "snö" inne i kupén. Ibland har man tur.
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 28, 2007 19:22:25 GMT 1
En fullsmockad helg har resulterat i att inte mycket hänt på bygget. det enda jag gjort är att frosta ner kübeln med Tamiyas Flat base (bara lite utspädd). Den uppmärksamme kanske såg att jag även städat på mitt byggbord. ;D Fortsättning följer
|
|
|
Post by aj on Jan 28, 2007 20:55:29 GMT 1
Gillar frostningen, speciellt ovanpå sufletten, ser väldigt realistiskt ut. MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 28, 2007 22:12:53 GMT 1
Läckert att se en medveten frostning med hjälp av Flat Base. Bra som tusan blev det också. Det där på sufletten ser extremt verklighetstroget ut!
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jan 28, 2007 22:30:43 GMT 1
Instämmer med alla andra - du har verkligen fått till en bra vinterkänsla - och nu är det även så utomhus oxå...
|
|