|
Post by Tandapan on Jan 15, 2007 9:40:50 GMT 1
Oj, jag hade missat den här uppdateringen, Krille. Ser för rackarns bra ut med leran på Kübeln. Kanske, som Lars säger, att du borde göra övergången lite mjukare mellan lera och kaross, men annars var det mycket övertygande. Åhej bara, fortsätter du så där med granen så lär den bli väldigt snice.
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 15, 2007 10:41:09 GMT 1
Tack för tipsen. Kübeln är lååååååååååångt ifrån klar ändå.
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 20, 2007 20:30:18 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 20, 2007 20:39:58 GMT 1
Krille, Krille, Krille... Lite filter/nedtoning på det där så har vi något som får farbror Mattes pansar-hjärta att smälta som schmöööööör i solsken...
|
|
|
Post by newsoft on Jan 20, 2007 21:13:47 GMT 1
Mäktigt! Jag tror att det är detta som är pricken över i:et som förvandlar målad plast till tung pansarplåt. Mycket bra!
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 21, 2007 1:13:08 GMT 1
En av granarna är färdigbyggd. Kommer att lägga på lite mer Olive drabb på grenarna och toppen.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 21, 2007 1:19:38 GMT 1
Men så bra! Det är nog ett av de bättre sätten att få en riktigt bra gran. Har du räknat ut skalhöjden?
|
|
|
Post by Braemp on Jan 21, 2007 1:24:51 GMT 1
Wonderboy! Att få till chippingen sådär bra med tamiyas acrylfärger är olagligt. Granen är snyggare än våran julgran. Och den är ändå äkta. Och kostade 290 spänn.
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 21, 2007 8:19:06 GMT 1
Granen är ungefär 2,5-3 m i skala 1:35 och kommer bara vara en av många granar i olika storlekar (det är planen iaf).
|
|
|
Post by one0wonder on Jan 22, 2007 1:09:35 GMT 1
Som skogsvetare lär jag säga att det är en av dom bästa granar jag sett någonsin i ett dio. Allvarligt alltså
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 22, 2007 8:12:05 GMT 1
Tackar, det var trevligt att få ett utlåtande från en expert. Jag tänkte faktiskt på hur våran plastgran är uppbyggd. Nu skall jag bara tillverka ca 10 st till.
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 22, 2007 9:04:51 GMT 1
Jag hade äran att få se granen (och vagnen) igår och kan bara stämma in i hyllningarna. Galet naturtrogen gran och Jagdpanthern var superfin. Färgerna på den gjorde sig väldigt bra. Sweet x 10!
|
|
|
Post by Micke on Jan 22, 2007 9:47:29 GMT 1
JA! Jo, jag fick också se grejorna live igår och blev totalt imponerad. Jag kan upplysa om att tillochmed lukten på granen är skalenlig. ;D
|
|
|
Post by aj on Jan 22, 2007 22:51:21 GMT 1
Hej Krilleman ! Har följt ditt bygge med stort intresse, insuper alla fiffiga metoder du använder i vädrandet. Snyggt bygge och bra dioramaide`, men det som tar andan ur mig är granen, den ser precis ut som en riktig. Du har ett kanondiorama på gång. MVH Anders
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 23, 2007 21:45:03 GMT 1
Som äkert flera av er sett så har sufletten på kübeln kanske den sämsta passform jag någonsin sett på en dragonmodell. Se bild: Detta har irriterat mig rätt ordentligt sen jag limmade fast sufletten och till slut fick jag nog. Eftersom den var fastlimmad med superlim så var det inga problem att lossa på taket. Jag filade därefter in kanterna på sufletten så de blev lövtunna. Efter endel torrpassning såg jag att taket hur som helst kommer sticka ut några milimeter (om jag inte lyckas med ett mindre underverk). För att minska effeekten av detta slog mig tanken att ha ena bakdörren lite öppen. Sagt och gjort. Dörrarna på passagerarsidan lossades och separerades från varandra. detta gjorde jag mycket försiktigt för att behålla leran intakt. Eftersom dörren nu skall vara öppen blev jag tvungen att lägga ner mer tid på inredningen än jag planerat från början. Jag limamde fast lite utrustning som man kan tänka att killarna i kübeln kunde ha med sig. Sen gjorde jag vissa förslitningar på golvet och insidan av den öppna dörren (syns dessvärre inte så bra på bilderna). Så här ser det ut just nu. Kvar att göra inne i kupén är att smutsa ner lite mer (lite lera på golvet osv) innan sufletten åker på igen.
|
|