|
Post by DCycle on Nov 14, 2006 22:22:51 GMT 1
Har lagt mitt tidigare gigantiska höstprojekt (se egen tråd) på hyllan. Blev lite för stort för att orka ha inspiration till att bygga klart. Har därför tagit lite godbitar och byggt egna små projekt av. Först ut: DML Sd.Kfz 251 Aufs D. En bas av korkplatta. Underlaget är gjort av ett lager brun färg, théblad, och överst en stor mängd björkfrön. Som buskar har jag använt Woodland Sciencis Autum Foliage. Stubben är gjord av en stump jag sågat ut från en pinne. Svamparna är egenhändigt modellerade av greenstuff. Har fyra figurer och en hund färdig för allting också. Gamla Tamiya-firurer hottade med Hornet-huvuden. ...återkommer.
|
|
|
Post by newsoft on Nov 14, 2006 23:25:37 GMT 1
Ahh.. En riktigt trevlig byggsats. Kul att se att du har krupit in i modellbyggarhörnans varma vrå igen. Jag gillar den diskreta och nedtonade kamouflagen. Gubben ser också välmålad ut. Ser fram emot mer.
|
|
|
Post by Braemp on Nov 15, 2006 12:18:53 GMT 1
jaaa! här kan vi snacka höst verkar det som! Svamparna och stubben gör det hela riktigt intressant, kommer du att måla buskarna och marken? Vagnen verkar ju vara en juvel och du har verkligen lyckats med ett slitet och hösttrött kammo. Figurerna är nog bland tamiyas bästa skulle jag vilja säga. Poserna och detaljerna är mycket mycket bra. Visst är det kul med öppna vagnar som man kan fylla med figurer och detaljer?
|
|
|
Post by DCycle on Nov 16, 2006 22:19:56 GMT 1
Tackar för feedbacken! Tar gärna emot förslag och tips! Buskarna och stubben kommer att få sig ett par washer. Löven på marken lär få sig en dusch färg eller två. Öppna vagnar är riktigt trevliga, då man får dubbelt så mycket godis... exteriör och interiör i ett. Placeringen av figurerna kommer att bli följande: en på stubben, en på bakre kanten på vagnen, en på ammunitionskistan inne i och en på en av sitsarna vid radion. Försökte få fram ett ganska "trött" kamouflagemönster. Har gjort två mönster (med två färger var) med två olika djup, för en mer sutbil effekt. Vänster framhjul kommer att få lite mer färg i däckbanan också... Bygget går fram sakta, då jag inte har allt för mycket tid till över, men det känns bekvämt att slippa sitta och vänta på att oljewasherna ska hinna torka.
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 18, 2006 10:26:28 GMT 1
Jag gillar färgerna på den skarpt. Schyssta svampar också. Såg väldigt verklighetstrogna ut må jag säga. Har aldrig sett någon som gjort svampar till ett diorama så det var ett kalasbra tips.
|
|