|
Post by newsoft on May 14, 2007 20:07:56 GMT 1
Härmed döper jag dig till Herr Fektion, Per Fektion.
|
|
|
Post by Tandapan on May 15, 2007 11:08:19 GMT 1
Sjuka männisch... Men visst lägger du ut fler bilder senare? Jag har totalt nött ut de två senaste du lagt upp och måste få se mer. Kan du inte lägga en penna eller något bredvid den så vi får bevis för att det verkligen är 1/35 och inte ett fotomontage av en riktig vagn?
|
|
|
Post by Braemp on May 15, 2007 11:20:06 GMT 1
så så, ruhe männer, ruhe. Tusen tusen tack för ert beröm, det värmer här nere i schtoor-staan, självklart måste jag nu lägga upp fler bilder, det är ju en hyfsad ego-boost. sen blir ju saker och ting lite vackrare och bättre med photoshop.
|
|
|
Post by Braemp on May 19, 2007 22:26:46 GMT 1
Några fler bilder. Bottenplatta av MDF lackad med hammarlack. Jag maskade av med tejp och smetade på vanligt snickerispackel blandat med sand som grund. Trädet tryckte jag fast i smeten så det sitter ordentligt. Vitlim uspätt med vatten penslade jag på när det torkat, sedan rikligt med fin sand och småsten på vägen, gräspulver i diket. Löven är en blandning av torkade kryddor och björkfrön. Målat med dels airbrush men också med pensel.
|
|
|
Post by one0wonder on May 19, 2007 23:26:12 GMT 1
Personligen gillar jag diot skarpt men jag mistänker att hamlingen är aningen långt upp från marken, märk väl att kvistarna oftast skördades för foder till djuren
|
|
|
Post by Braemp on May 20, 2007 14:07:43 GMT 1
Aahh sheit! Du har säkert rätt! Jag har funderat varför man gjorde så med träden. Djurfoder, givetvis! Säkert läst det nångång nånstans men tappat det på vägen. Nu har ju jag bara studerat våra grannars träd. Det är ju av en helt annan anledning de kapat grenarna, därför ser modellen ut som det nu gör. Nu är det desvärre försent att göra något åt det, men jag har iallafall lärt mig att inte fuska med researchen på någon detalj.
|
|
|
Post by Tandapan on May 20, 2007 18:23:19 GMT 1
Mmmmmm.... Fler bilder att titta på... Jag kan fortfarande inte fatta hur du har tryckt in så många fina detaljer i en så liten modell och dessutom lyckats måla den så att den äger allt!
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on May 20, 2007 18:55:33 GMT 1
Mycket snyggt! Gillar verkligen det minimalistiska i dioramat och att det är vagnen som står i fokus Jon
|
|
|
Post by Tandapan on May 22, 2007 11:00:13 GMT 1
Nu är jag här och glor igen. Kan icket se mig mätt på denna.
|
|
|
Post by Braemp on Jun 15, 2007 23:55:04 GMT 1
Lite har jag pysslat på. Tiden vill liksom inte alltid räcka till allt som ska göras och det som jag vill göra. Nu närmar det sig iallafall slutet och det är skönt eftersom det finns grejor i stashen som måste byggas så jag kan köpa nytt av allt som kommer ut på marknaden nu. Korpralen som avrapporterar till spaningsvagnen börjar ta sig. Jag har målat i olja och det är bara små justeringar kvar. Stövlarna och händerna bla. /B
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jun 16, 2007 13:02:25 GMT 1
Än en gång Lars, Mycket snyggt!
Jon
|
|
|
Post by Braemp on Jun 17, 2007 23:31:00 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 19, 2007 10:30:39 GMT 1
Jag börjar ha slut på ord för detta bygge, Lars. Det är så bra och det finns så många suveräna detaljer att titta på. Figurerna är så fina och särskilt korpralen som står på marken är bättre än en surströmmingsmacka i augusti (och det vill inte säga lite bra!).
Otroligt bortskämd man blir när man får följa dina byggen och små tech-guides här på forumet. Hatten av för denna karamell!
|
|
|
Post by aj on Jun 20, 2007 20:00:34 GMT 1
MÄSTARBYGGE ! Ett av det finaste pansarbyggen jag någonsin sett. Jag måste säga att du fångar en liten del av "verkligheten" på ett absolut rätt sätt i detta bygge. Modellbygge på högsta nivå enligt mitt sätt att se det. Trevlig midsommar önskar Anders !
|
|
|
Post by Krilleman on Jun 21, 2007 15:17:06 GMT 1
Men sjuhelvete vilket snyggt bygge. Soldaten blev ju hur guld som helst. Förhoppningsvis får man se den lajv i sommar.
;D ;D ;D ;D ;D av 5 möjliga
|
|