|
Post by Braemp on Apr 18, 2007 18:26:16 GMT 1
Då var vagnschefen också klar. Scratchat kroppen + armarna. Bältet av plasticcard. Händer från hornet, huvud från tristar. Målat med olja. Det är mysigt trångt i tornet. Ska nu bara måla infanteristen med kartan och göra en lite mark och annat runt omkring. Har börjat på ett litet träd som ska stå i ett hörn. vi hörs å ses.
|
|
|
Post by svinto on Apr 18, 2007 18:58:24 GMT 1
Ja va ska man säga till en mästare som inte redan är sagt
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 22, 2007 22:57:42 GMT 1
Hoppas man får se denna IRL någon gång. Tror inga bilder kan ge rättvisa åt hur bra den är. Vad är planerna för basplattan, Lars?
|
|
|
Post by Braemp on Apr 23, 2007 15:14:45 GMT 1
Jag har farit fram och tillbaka där, ett tag var jag inne på en bit järnvägsräls, men just nu har jag fastnat för träd-temat igen. Håller på att göra typ ett sånt här: så det blir en liten vägsnutt med ett träd på. (guuuuuuuuuuuuuuuud så tråkigt) Återkommer med en liten bildserie senare.
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 23, 2007 15:47:31 GMT 1
Lär ju knappast bli tråkigt när der Weltmeister der Dioramenbau gör det... ;D
|
|
|
Post by Braemp on Apr 25, 2007 20:31:10 GMT 1
hehe weltmeister, njae inte riktigt. Men tackar så här gjorde jag iallafall, efter att ha studerat några riktiga träd i grannskapet. Utvalda pinnar, trälim, spackel och varmdragentapp samt samtliga verktyg som behövs. Bygg en krona med lite knotiga kvistar. Jämna ut med spackel. Sedan använde jag varmdragen tapp i olika längder för att göra skotten. Efter några timmar så blev resultatet såhär: En gubbe för att ge bild av storleken: Nu ska det målas och vädras bara.
|
|
|
Post by Micke on Apr 25, 2007 21:22:56 GMT 1
så det blir en liten vägsnutt med ett träd på. (guuuuuuuuuuuuuuuud så tråkigt) Guuuuuuuuuuud så schnyggt! Blir alldelens till mig i modellbyggarbyxan när jag ser dina små underverk.
|
|
|
Post by svinto on Apr 25, 2007 23:28:09 GMT 1
De e riktigt snyggt gjort....Kan tänka mig hur de ser ut i din trädgård du ska inte bli trädgårdsmästare lr de e du kanske redan
|
|
|
Post by martinus on Apr 26, 2007 11:50:04 GMT 1
Verkligen snyggt ! En fråga bara som gäller hur barken på pinnarna reagerar efter ett tag ? Finns det en risk att barken spricker eller reser sig? Mvh Martin Fischer
|
|
|
Post by Braemp on Apr 26, 2007 22:18:44 GMT 1
micke: modellbyggarblöjor finns det? svinto: jag gick faktiskt ett år på trädgårdslinjen i gymnasiet, kanske nånting fastnat sen dess Martinus: Kvistarna är inte färska och har legat inomhus och torkat några månader, så någon direkt förändring räknar jag inte med. Men visst, genom åren kommer de säkert att flagna, och kanske tom spricka. Sen vet man aldrig riktigt vad som händer när färgen kommer på, den fungerar ju lite som impregnering. Vi får väl se.
|
|
|
Post by Krilleman on Apr 27, 2007 11:48:32 GMT 1
OMG, Brämp fasiken vilka snygga träd!!!! Mina granar känns som plastvarianter köpta på rusta i jämförelse.
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Apr 27, 2007 19:48:25 GMT 1
Jag kan bara hålla med tidigare kommentarer, Verkligen snyggt! Mycket proffsiga foton du tagigt. Ska bli mycket intressant att se hur du målar träden. Jon
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 28, 2007 23:09:04 GMT 1
Känns som att du sätter en ny standard hela tiden, Lars. Farligt bra kommer det att bli. Ska bli väldigt spännande att följa fortsättningen.
|
|
|
Post by Braemp on May 12, 2007 23:36:18 GMT 1
hinner och orkar inte skriva så mycket just nu men två bilder får ni hålla till godo med. Och nej, rätt låt vann INTE.
|
|
|
Post by svinto on May 13, 2007 19:28:25 GMT 1
Du behöver inte skriva nått......bilden säger mer än Tusen ord =).....Snyggt jobbat må jag säga
|
|