|
Post by Braemp on Feb 13, 2007 17:42:31 GMT 1
En spaningsbataljon var ju ett hopplock av olika enheter men de som körde pansarbilar verkar uteslutande ha pansaruniformen, åtminstone under första delen av kriget. Artilleri, AT, pionjärer och mc har vad jag kan förstå respektive truppslags uniform. Inget är ju som bekant skrivet i sten och det förekommer förmodligen undantag.
|
|
|
Post by aj on Feb 14, 2007 23:52:58 GMT 1
Makalöst bra bygge och målningsarbete. Lackbuffningen lysande, dammig, som i verkligheten. MVH Anders
|
|
|
Post by Braemp on Feb 26, 2007 0:32:37 GMT 1
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 26, 2007 7:21:08 GMT 1
Drääägel. Så DÄR skall en 222:a se ut.
|
|
|
Post by DCycle on Feb 26, 2007 7:41:03 GMT 1
Riktigt snyggt! The Wizard slår till igen! Gillar vimpeln - den lägger till den där lilla färgklicken i ett annars pansargrått bygge.
|
|
|
Post by svinto on Feb 26, 2007 9:04:33 GMT 1
ja detta e verkligen läckert att se....härligt att se alla dessa detaljer som jag i vanliga fall inte ens skulle tänka på
Nice Work Duuuuuuude
|
|
|
Post by Micke on Feb 26, 2007 11:49:45 GMT 1
Erkänn! Detta är egentligen 1:16, eller hur? ;D
Jag kan inte se mig mätt på den där tvättbaljan med chippad emalj... helt otroligt!
|
|
|
Post by newsoft on Feb 26, 2007 12:47:48 GMT 1
Så snyggt så det knappt finns. Gillar att skytten har ett lite sorgset ansiktsuttryck. Det skulle man kanske ha om man satt nedklämd där. ;D Håller med Micke om baljan. Den har varit med om några rakningar.
|
|
|
Post by Braemp on Feb 26, 2007 14:28:29 GMT 1
Man tackar! Med tanke på allt våld jag tvingades att ta till för att få ner gubben där (detta trots nogrann torrpassning i månader innan, allt måste ha svällt under målningsarbetet) så kan han gott se lite ledsen ut. Roligt är att han faktiskt tittar ut genom den lilla luckan i tornet. Den chippade emaljen är ett resultat av sk. saltmaskning. Fantastiskt enkelt och skitsnyggt blev det.
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Feb 26, 2007 22:50:36 GMT 1
Saltmaskning verkar vara nåt man ska testa - MAKALÖST bygge - otroligt realistiska däck - man kan riktigt känna gummistrukturen. Och så den omtalade baljan sen ! //Thomas
|
|
|
Post by Force on Feb 27, 2007 18:26:35 GMT 1
Det här ser ju rent FRUKTANSVÄRT ut Braemp...fruktansvärt bra alltså ;D, jag ser fram emot fortsättningen på detta bygge. [glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 28, 2007 22:52:42 GMT 1
Neeeeej, min registreringsskylt som det tog mig minst fem minuter att göra i Illustrator... Booohooooo... Hehe, nej allvarligt så är det där bygget så wikked att det knappt går att förstå. Förmodligen begriper man inte ens hur galet bra det är förrän man får se det med egna ögon. Krispigare än *snap*, *crackle*, *pop*.
|
|
|
Post by Braemp on Mar 14, 2007 0:26:24 GMT 1
Det har inte hänt så mycket med själva vagnen sen sist. Eftersm jag har begränsad byggyta får jag begränsa byggandet; :Ett par hörlurar till vagnschefen. Jag har också påbörjat målandet av hans ansikte. Det tog ett tag innan jag hittade rätt skalle att limma dit. Är helt nöjd med hur onöjd han ser ut att vara. ;D Några vändor med oljefärgerna är det nog dock kvar innan jag ger mig med honom.
|
|
|
Post by one0wonder on Mar 14, 2007 15:07:24 GMT 1
Han ser ut som om killen som tittar ut genom luckan lagt en pizza på golvet. Och det gör killen i luckan också
|
|
|
Post by Braemp on Mar 14, 2007 19:42:24 GMT 1
LoL. faktiskt har du rätt där, han är lite blek om nosen.
|
|