Jon
Full Member
|
Post by Jon on Aug 6, 2007 16:44:04 GMT 1
Mycket snyggt Matte! Jon
|
|
|
Post by Braemp on Aug 7, 2007 16:12:28 GMT 1
Äntligen! ..börjar det röra på sig igen. Snyggt jobb på huven.
|
|
|
Post by Micke on Aug 13, 2007 10:37:05 GMT 1
Mycket trevligt att se dina framsteg med Horneten. Huven har du verkligen tagit i en halv-nelson och dängt i mattan! Nu klarar du allt! Chippningarna är delikata. Figuren har du förvandlat från "nåja" till "MVG". *applåderar* Fan, nu tror jag att det kittlade i byggtarmen... bara litet, men ändå.
|
|
|
Post by Tandapan on Aug 15, 2007 9:53:58 GMT 1
Tack så mycket, pöjka. Ursäkta det sena svaret också. Jag lägger ju upp bilder så fort jag målat minsta lilla pryl på planet, medan Jon hinner bygga ett halvt plan under samma tid som jag sitter och har Ågren över huvmålning, men jag tar ju en massa bilder under byggets gång och tänkte att det är lika bra att fortsätta i samma onda anda som förut. Önskar jag hade samma tempo som vissa byggare och ändå fick till det lika snyggt som t.ex. Jon och Brämp, but alas...
Nu har jobbet dragit igång och byggtiden är lite kapad men den SKA bli färdig, promise! ;D
|
|
|
Post by Tandapan on Aug 23, 2007 20:31:27 GMT 1
Nu har meken fått lite mer färg och en trasa att hålla i. Kameran avslöjar allt, men på några meters håll ser han OK ut. ;D Relativt grundmaterialet är jag hyfsat nöjd med honom i alla fall. Var inte direkt samma detaljnivå och krispighet som pilotfiguren i vitmetall om man säger så... Synd att håret inte syns så bra på fotona för det blev faktiskt riktigt bra.
|
|
|
Post by Krilleman on Aug 23, 2007 21:54:44 GMT 1
Looking goood, very good.
|
|
|
Post by Micke on Aug 24, 2007 12:06:03 GMT 1
Otroligt vad litet färg kan göra.
|
|
|
Post by Braemp on Aug 25, 2007 9:24:00 GMT 1
Han ser hungrig ut tycker jag - "Brain, need braaain....gaah" Nämen alvarligt så tycker jag att du lyckats kanonbra. Det jag skulle försöka göra är att pigga upp honom med lite mer rosa i ansiktet. Exakt precis som när flickor sminkar sig och lägger en rouge under kindbenet, kanske en liten gnutta på läppen också (Sminkning och figurmålning är egentligen inte så olikt har jag kommit på.) Då tror jag han ser lite piggare ut och inte fullt lika "beiga snubben" Testa också att förstärka skuggningarna precis som du gort på piloten, i vissa veck etc, men det antar jag att du tänker göra. Du har gjort ett superjobb med en ruskigt basic figur, ditt arbete med microchiseln märks eftersom de är de bästa delarna på hela figuren. Visst är det lite frustrerande när man inser det och egentligen bara vill göra om hela gubben, även om det förmodligen är mer arbete och tar längre tid än att bara sculpa en helt ny. Sen är det ju skitkul att du bombarderar oss med bilder, eftersom att följa ditt och de andras byggen på detta forum är mitt substitut för tv-tittande. /B
|
|
|
Post by Tandapan on Aug 27, 2007 11:03:29 GMT 1
Bra synpunkter. Jag ska försöka få honom att rodna lite mer. ;D Jag tycker jag alltid tar i i överkant med skuggningar och högdagrar etc, men jag måste lära mig att överdriva tror jag. Hade inte planer på att skugga mer, men nu ska han få lite skarpare kontraster. En schysst grej är att de där Citadel-färgerna jag köpte på Fantasia, är grymma att torrborsta med eftersom de har så mycket pigment i sig, så det ska nog vara fort gjort att fixa saken. Kanon att få lite konstruktiv kritik! Mycket uppskattat!
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 9, 2007 22:09:49 GMT 1
Har byggt en liten brandsläckare som ska ligga eller stå och motverka pilotens rökande... ;D Den är tillverkad av en bit aluminiumrör, Tamiya Epoxy Putty, blytråd och ett par smådelar jag hittade i reservdelslådan. Den är mostvarande 24 tum hög, alltså 1,2 cm. Dessutom har A.J. försett mig med en ny mekaniker (jag blev inte nöjd med den där gamla Monogram-zombien) i resin, från Verlinden. Har börjat måla den men får återkomma med bilder senare. Crappigt foto, men ni hajar: Ändarna och förstås slangen och munstycket ska målas, men aluminiumdelen ska förbli orörd. Bara en etikett ska sättas fast på något sätt. Edit: 24 tum ska det naturligtvis stå.
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 16, 2007 0:59:18 GMT 1
Tack vare A.J. fick jag tag i resin-figurer från Verlinden och har byggt ihop en lämplig mekaniker eller vad han nu kan tänkas vara, av delarna i setet. Kängorna är kanske inte helt skalenliga men jag orkar inte bry mig för de var så fint detaljerade. Han är inte färdigmålad eller ens mattlackad än och hans högra öga är lite psycho än så länge men med en wash efter det att ögonfärgerna har torkat, ska han nog se mer normal ut. Tack, Anders!!!
|
|
|
Post by aj on Sept 17, 2007 18:27:12 GMT 1
Marty Feldman ?
Ser att figuren har hamnat i rätta händer! MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 17, 2007 19:22:32 GMT 1
Lite mördarblick har väl ingen dött av? ;D Fast numera ser han lite bättre ut i alla fall. Ska mattlacka honom nu när han har torkat efter senaste oljefärgslagren.
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 18, 2007 23:27:37 GMT 1
Nu står hon på egna ben. Visserligen bara sporrhjulet och huvudställen jag har limmat fast än så länge, så allt annat är torrpassat för att kolla upplägget. Micke gav mig ett grymt tips för hur jag ska bli av med den fula skarven mellan "betongen" och träet, nämligen att köpa akvariegrus och limma fast längs kanten och sedan måla/torrborsta det. Det får bli morgondagens lilla projekt kanske. Vad tror ni om upplägget i dioramat? Farligt att röka nära flygplan, ja - 50-talet, who gives a $h|it? Edit: lade dit en bild på figurerna också. Tack igen, A.J.!
|
|
|
Post by newsoft on Sept 19, 2007 0:06:35 GMT 1
Helt underbart! Som jag sade åt dig tidigare, man nästan hör hur de pratar med varandra. Det händer inte för mycket. Alldeles lagom.
|
|