|
Post by Bengt on Aug 30, 2006 12:35:45 GMT 1
Micke tyckte att jag skulle berätta vad jag håller på med så då får det väl bli så. Ett parallellbygge inspirerat av Johan. En Dora från JG 51 Detta är inte exakt rätt maskin men rätt typ och från rätt JG. En E-1 JG 51 Två E-3 JG 51, Gelbe 1 och Gelbe 8 och slutligen en E-7 från JG 26 Känns han igen måntro?
|
|
|
Post by newsoft on Aug 30, 2006 12:52:41 GMT 1
Yay!!! Fy fasen vad läckert! Helt rätt plan att bygga "en masse" också. Vad kul det skall bli att måla sedan. Noterar att du använt en håltagare. Är det för instrumentdekaler?
|
|
|
Post by Bengt on Aug 30, 2006 13:39:44 GMT 1
Nope, det var för att åstadkomma en någotsånär snygg cirkel på sidan av Dora'n som inte fanns sedan tidigare. Hittade en saker-att-korrigera på The Lair.
|
|
|
Post by Micke on Aug 30, 2006 14:42:53 GMT 1
Jösses! Hur håller du isär allting? ;D Klart imponerande byggbord! Priller factory.
|
|
|
Post by Braemp on Sept 5, 2006 23:45:00 GMT 1
aha vilket geni du är Bengt!! Mycket imponerande och vad skoj du får sen när du ska måla. Bygger du enligt löpandebanden, cocpit,sen alla landningställ osv eller hoppar du mellan dem? /B
|
|
|
Post by Bengt on Sept 10, 2006 22:18:06 GMT 1
Hasegaworna går att göra enligt löpande band fram till camo men Dora'n är lite speciell. T.ex så sitter oljekylaren under nosen istället för vingarna och jag ville få till en bra "grill". Köpte ett fotoetsark från ReHeat som tyvärr råkat ut för en del fraktskador. Men med superlim och hårstrån från dotterns hårborste lyckades jag återställa de flesta av ribborna.
|
|
|
Post by Micke on Sept 11, 2006 16:57:25 GMT 1
En övning i tålamod? Jösses! Jag förstår varför jag bytte upp mig till skala 32. ;D
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Sept 12, 2006 16:27:36 GMT 1
Mäktigt projekt Bengt! Blir det ets och/eller resin till alla, eller out of the box av Hasegaworna?
|
|
|
Post by aj on Oct 4, 2006 22:37:27 GMT 1
Det här blir spännande ! Är lite nyfiken på hur du ska "presentera" Messarna? Blir det alla fem på ett bräde med historik, eller var och en för sig. Nyfiken Anders
|
|
|
Post by Bengt on Oct 5, 2006 6:01:09 GMT 1
Dora'n blir jag tvungen att använda lite ets till för att få den godtagbar, resten SKA jag bygga OOTB. Tänkte försöka koncentrera mej på målningsaspekten den här gången.
Tanken är att placera dem på någon sorts tidslinje, med info om vad och var till varje. Inte helt färdigfunderat ännu, förslag välkomnas.
|
|
|
Post by Bengt on Oct 12, 2006 17:02:56 GMT 1
Om det är någon som undrar hur det framskrider så är det tvärstopp just för tillfället. Mattmonstret har varit uppe på byggbordet och mumsat i sej styrspaken till Doran så jag får göra någon sorts rockad för att få till en komplett cockpit. Jag har lyft på varenda pinal på bordet men spaken är spårlöst borta. Det smärtar mej att slakta ett Aires-set bara för att få tag i en styrspak, men finns inget annat alternativ så får det väl bli så.
|
|
|
Post by Micke on Oct 12, 2006 17:24:28 GMT 1
Jo, jag började faktiskt undra hur det rullade på för dig eftersom det varit så tyst på sistone. Tråkigt att det avstannat pga detta eviga mattmonster (biter inte hormoslyr eller DDT?). Kanske kan någon i gänget hjälpa dig med en ersättningsspak från scratchlådan så att du slipper slakta Aires?
|
|
|
Post by Bengt on Oct 12, 2006 19:56:48 GMT 1
Eller oxå får jag återuppliva barndomsminnen och ta med mej Galland-kärran ur bokhyllan och luftgeväret på en promenad. Nja, så drastiskt ska det väl inte behöva bli. Huven är inte separat på Doran dvs stängd cockpit så jag funderar på att snida fram en ny spak ur en bit gjutstam.
|
|
|
Post by newsoft on Oct 12, 2006 21:15:17 GMT 1
Ja, du hade ju en hyfsad förlaga i alla fall en gång i tiden.
|
|
|
Post by aj on Oct 12, 2006 22:15:45 GMT 1
Hej Bengt! Jag har en Tamiya 109 E (målad) o en Hasegawa 109 E (omålad) styrspak över i skräplådan. Vilken vill du ha? PS. Mattmonstret har besökt mig oxå. Låg en timme häromkvällen och krälade på golvet, vilt svärande, och med en lätt uppjagad katt, som trodde det var en rolig lek. MVH Anders
|
|