|
Post by pebben on Jul 7, 2006 20:07:49 GMT 1
en bit på väg jag hadde svårt att få ihop stötterna till flotörerna ville inte som jag ville riktigt ;D jag har heller inte någon passande under färg ska köpa en burk xf66 och prova med kan ju blanda ihop nått men det är svårt då jag inte är säker på hur den ska se ut men jag kör vidare så får vi se var vi landar?
|
|
|
Post by Micke on Jul 7, 2006 23:27:51 GMT 1
Högt tempo må jag säga och det ser inte så pjåkigt ut heller. En ganska stor rackare för att vara 1/72.
|
|
|
Post by Braemp on Jul 7, 2006 23:41:20 GMT 1
oh yess. här byggs det i stugerna så man knappt hinner med. Snyggt jobbat. Helt klart föredrar jag flyg med flottörer, sajtan vad snyggt!
|
|
|
Post by pebben on Jul 8, 2006 0:09:39 GMT 1
jämför bredden på vingarna ok ju188an har smala vingar men ändå? tyvärr ser den inte så bra ut irl jag får inte sprutan att fungera ok vad gör man ny airbrush el fixar volvon? (skala 1/1) och visst är det nått extra med flottörer fast nästa plan blir med skidor //pebben
|
|
|
Post by Micke on Jul 8, 2006 0:13:51 GMT 1
Hmm... det ser litet flammigt ut. Inte så hemskt farligt men ändå. "ny airbrush el fixar volvon?" Jag vet vad JAG skulle göra.
|
|
|
Post by pebben on Jul 8, 2006 0:18:21 GMT 1
Skrota volvon?
//pebben
|
|
|
Post by Micke on Jul 8, 2006 0:23:10 GMT 1
Mja, skrota är väl litet drastiskt... Sälj den och köp många byggsatser och en fin spruta. ;D
Just kidding! Antar att du behöver bilen för att ta dig runt så du får kanske prioritera den nu och köpa ny spruta på nästa löning.
|
|
|
Post by pebben on Jul 8, 2006 1:17:00 GMT 1
kan ju alltid ta till en nödlösning och köpa en ny classe olsson spruta den går ju att måla med tills vidare c-o kostar ca 375 & den jag vill ha kostar 1425:- +slang och koppling så det är ju lite skillnad det får nog bli så för utan spruta kommer man ju ingenstans
//pebben
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jul 9, 2006 22:23:22 GMT 1
Hej - snygg T2:a som du har på G. Jag brukar blanda XF66(2 delar) och vitt(1 del) som undersidesfärg för svenskt flyg. JAG tycker det ser rätt Ok ut !
|
|
|
Post by pebben on Jul 10, 2006 1:27:20 GMT 1
Mmm fjällstork tänk att en del individer påstår att dom skulle vara fula! och snyggt byggd var den oxå och tack för färg tippset. Teeoo värt att prova ser ju bra ut på din academy? //pebben
|
|
|
Post by pebben on Jul 11, 2006 23:40:52 GMT 1
suddiga inomhus bilder som vanligt sorry men nu är den snart klar ska försöka få till linjen mellan det grön/blå lite rakare sen ska några små prylar dit just det ja dekaler var kan man få tag i sådana till detta plan? tre kroner ska vara rätt så stora på vingarna //pebben
|
|
|
Post by Micke on Jul 12, 2006 0:19:14 GMT 1
Jisses! Pang, bom - Så va den nästan klar. Snyggt jobbat! Dekaler ja... Enligt mina uppgifter så ska kronmärkning på T 2 enligt m/40 vara som följer: 1942-1944: KrM 1800mm - vingarnas ovansida. 960mm - kropp. KrM på vingarnas ovansida slopades pga. neutralitetsbestämmelser. Individnumret målades med vit färg på nosen (800mm), och på fenan (1000mm). Flottiljsiffran (400mm) placerades till vänster om KrM. Efter 1944: KrM 1800mm åter på vingarnas ovansida. Flottiljsiffror och Fpl-nummer målades gula. Jag ska kolla om jag har några dekaler som passar.
|
|
|
Post by Tandapan on Jul 12, 2006 10:51:27 GMT 1
Åhej vad det går, Pebben. Riktigt mäktigt flygplan det där. Jag har alltid gillat He 115 men det är väl pga "Att flyga är att leva" som man fått en massa störningar redan i barndomen. Fantastiskt kul att se att så många är så produktiva.
|
|
|
Post by pebben on Jul 12, 2006 15:54:40 GMT 1
;Datt jag håller tempo beror nog på att jag inte lagt så mycket jobb på inredningen typ instrument o dyl..jag har nämligen ingen instrumentbräda! det finns inte ens en styrspak det är ju sådana detaljer som tar tid...(fusk?) det blir annat med fiaten den ska ha instument och inredning hur jag ska få in det i detta lilla plan ska onekligen bli intresant att se jag vill också passa på att tacka för all hjälp jag får med bygget det är ovärdeligt! jag häpnar fortfarande över allt kunnande här på forumet Mvh pebben
|
|
|
Post by Braemp on Jul 12, 2006 20:14:27 GMT 1
Det måste va en sån där tocken "schmart kit" ;D
|
|