|
Post by pebben on Jun 5, 2006 1:08:30 GMT 1
börjar komma igång nu fjäder till ena bakaxeln ( 2 fram 2bak) lite torrpasning den här modellen bygger sej nästan av sej själv jag har grundmålat med grått (xf63) skuggat kanter med natoblack iden till det har jag lånat från byggers här på forumet tack för det! sen har jag risat sidorna med hummbrol !00+33 som jag spär ut med lacknaffta i lite olika nyanser är inte ricktigt klar med chassit än men blir man det någonsin? //pebben
|
|
|
Post by DCycle on Jun 5, 2006 10:00:52 GMT 1
Riktigt snygg nötning på sidorna! Blir sugen på att bygga något pansargrått när jag ser det här.
(Själv har jag fastnat i byggkramp i baksätena på Polis-helikoptern)
|
|
|
Post by Micke on Jun 5, 2006 11:59:39 GMT 1
Ser fint ut! Kan du förklara för en inbiten flygbyggare vad du menar med: ?
|
|
|
Post by pebben on Jun 5, 2006 13:28:07 GMT 1
typ nötning/vädring ? i mitt tycke så ska pansar se lite? slitet ut tycker att det gör sej lite bättre när den är färdig. (om en modell någonsin blir det ?
//p
|
|
|
Post by newsoft on Jun 5, 2006 16:59:21 GMT 1
Ja, du har verkligen lyckats bryta upp det pansargrå och fått det lite spännande. Ser lovande ut. Ser fram emot mer.
|
|
|
Post by Micke on Jun 5, 2006 17:31:19 GMT 1
Ok, Pebben. Du har alltså repat själva plasten och blaskat på med en wash i det området? Det ser väldigt bra ut och jag försöker förstå metoden.
|
|
|
Post by pebben on Jun 5, 2006 19:23:01 GMT 1
mnja repat den har jag inte men tanken var inte dum det ska jag nog testa ! jag blandar färg och lacknafta tills den blir väldigt tunn & rinnig sen kladdar jag på tills området jag vill täcka är täckt sen kommer det roliga ta en pappers tuss & dutta av blandningen jag brukar få till det någorlunde på 3e lagret men nackdelen är ju att man riskerar att få måla om det är ju lagom skoj! nu åtestår det att lägga på lite mörkare runt axelfästen o dyl sen får det väl bli lite damm ovan på det sen ska hjulen på på tal om vädring så såg jag att hobbyfixaren har fått in tamyia vädringset tror jag ska prova på det nya tekniker är ju alltid välkommet
//p
|
|
|
Post by pebben on Jun 5, 2006 22:02:34 GMT 1
sorry micke ja naturligtvis är det en wash jag måsste visst lära mej att läsa ordentligt!
ikväll är det visst jag som har byggkramp får inget gort
//p
|
|
|
Post by Micke on Jun 6, 2006 0:10:39 GMT 1
Ok Pebben, nu hajjar jag pricipen. Klart annorlunda med "grovdöppa" på pansar jämfört med frökenliret på mitt Kalle Anka-flygplan. ;D
|
|
|
Post by pebben on Jun 6, 2006 22:41:40 GMT 1
|
|
|
Post by pebben on Jun 6, 2006 23:07:47 GMT 1
blev visst lite fel den här skulle ju va med //p
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 7, 2006 9:04:50 GMT 1
Ser bra ut, Pebben!
|
|
|
Post by DCycle on Jun 8, 2006 13:48:09 GMT 1
Ser fint ut! Fototips: Använd när-funktionen på kameran (vad heter det på fackspråk: "Blomma"). Har två steg på min kamera: Blomma & Blomma-S (Supernära). Lämpar sig bra när man fotar saker närmre än en halvmeter. Har du display på kameran så flytta framåt bakåt till du ser skärpa. Sen kan du testa att trycka in "avtryckaren" till hälften, så kameran får söka fokus själv, tills du blir nöjd. /Danne - fotar gärna, men vet inte vad det heter...
|
|
|
Post by Micke on Jun 8, 2006 14:41:48 GMT 1
"Blomman" heter väl "Macroläge"? Mvh /Micke - som fotat länge men aldrig brytt sig om terminologin alltför mycket.
|
|
|
Post by pebben on Jun 8, 2006 17:53:34 GMT 1
tack för tipsen kruxet är att bilderna är tagna med blomma/macro min teori är att det kanske är en skakig hand inblandad i det hela har varit ute och provfotat i solen i dag då borde ju ljuset räcka till åtminstonde jag tog två likadana kort på räfflorna i eldröret dvs väldigt nära det ena kortet blev en suddig massa det andra blev inte bra men man ser räfflorna ialla fall display finns men någon extra funktion i avtryckaren värkar det inte vara knappen går dock lite trögt så det blir nog lätt att man rycker till lite när man tar kortet kameran är en samsung digimax på 5,0 mega pixel kanske inte den bästa på marknaden men lite bättre kort ska det nog kunna bli
Mvh pebben
|
|