|
Post by Micke on May 29, 2006 17:53:30 GMT 1
Mmm.. kanske skulle bytlåna lite. Du ville ju låna Shogun. Kan komma förbi ngn dag. Ursäkta att det blev lite OT.. Låter som en bra idé!
|
|
|
Post by Tandapan on May 31, 2006 9:55:18 GMT 1
Hur gick det med hjulaxlarna, Micke?
|
|
|
Post by Micke on May 31, 2006 11:44:50 GMT 1
Ja du.. Jag testade att plugga navet och borra om men det gick åt h-vete. Så istället chansade jag och limmade navet på den korta axeln med tjock CA som det var tänkt i byggbeskrivningen. Det verkar hålla ganska bra.
|
|
|
Post by Braemp on May 31, 2006 22:58:26 GMT 1
jag har sett den irl och kan bara säga: Bravissimo Micke!!! Ett ovanligt coolt plan(typ en saab v4 med vingar) och ett helt fantastiskt galet färgschema. Längtar tills du får på dekalerna!
|
|
|
Post by pebben on Jun 1, 2006 1:36:35 GMT 1
;D ha ha nu vet jag varför den ser så konstig ut! det är ju ett bi plan som har tappat övervingen sätt på en övervinge och vips så har du en sån där kärra som snurrade runt skallen på stackars king kong (den gammla s/v då alltså) skämt å sido det ser görbra ut micke alltid kul med lite udda plan //P
|
|
|
Post by Micke on Jun 12, 2006 16:15:03 GMT 1
Jaha, efter en hel del svärande är man nästan klar med bygget. Hasegawas dekaler är lika formbara som ett spelkort så det blev till att måla märkningen på sidrodret - Jag som äääälskar att maska! Det återstår litet småplock (antenn, sikte, pitotrör och venturitub) men snart kommer fler bilder - I färg. ;D Mik
|
|
|
Post by pebben on Jun 12, 2006 17:45:59 GMT 1
kanon bild micke! men kan man få se lite mer? please!
pebben (nyfiken)
|
|
|
Post by Micke on Jun 12, 2006 18:00:51 GMT 1
Jag jobbar så fort jag hinner! ;D Här kommer färgbilder: Jag har försökt hålla AMS till ett minumum men jag kunde inte låta bli att scratcha ett nytt sikte av kanylrör - Originaldelen såg för taskig ut. På det hela är jag ganska nöjd men om jag bygger denna modell igen så ska jag slänga dekalerna och köpa aftermarket. Nu blir det basplatta och pilot.
|
|
|
Post by pebben on Jun 12, 2006 21:19:42 GMT 1
det blev hur bra som helst !!!! vad använder du för matrial till stagen mellan flygkropp&vinge? Mvh pebben
|
|
|
Post by Micke on Jun 12, 2006 21:53:36 GMT 1
Stagen: På vingarnas ovansida är det tunn, plastklädd wire (Panduro - används till att göra halsband av). På vingarnas undersida är det 0.30 fiskelina. Wiren blev snygg men den var ett h-vete att jobba med. Nästa gång kör jag fiskelina överallt.
|
|
|
Post by pebben on Jun 12, 2006 22:26:41 GMT 1
hm när en van flygbyggare säger att det var ett H-E så ska jag nog hitta nån lite lättare väg har gått och spanat på ett bi plan ett tag 1/48 men jag har alldrig satt wire på ett plan och ett bi plan utan blir nog lite tomt? det är nästan det bästa med denna hobby när man behöver omväxling så finns det nästan allt att välja mellan
//p
|
|
|
Post by Micke on Jun 12, 2006 22:51:59 GMT 1
Nja, du ska inte vara rädd för att hugga i med ett biplan bara för att riggningen är klurig. Många gånger är det lättare än man tror. Fiskelina är jättebra eftersom den går att sträcka med värmen från en lödkolv eller liknande (jag hade glödande tändstickor... OBS: [glow=red,2,300]Glödande[/glow], inte brinnande!). Wiren går inte att sträcka på detta sätt och därför blev jag missnöjd. ;D
Vad var det för kärra du funderade på?
|
|
|
Post by pebben on Jun 13, 2006 1:22:57 GMT 1
jag är lite sugen på en gladiator från roden(med skidor) har alltid gillat den ända sen jag var liten hadde en m-box och det sitter i konstigt nog hi hi såg att det fanns en på tradera om du blev sugen härligt röd & spygrön ;D //pebben
|
|
|
Post by Micke on Jun 13, 2006 11:20:14 GMT 1
Pebben: Rodens Gladiator ska visst vara en fin liten modell - Behöver du referenser så är det bara att höra av sig. Själv håller jag mig till 32-skalan ett tag till.
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 13, 2006 11:26:18 GMT 1
Den ser ju helt fantastiskt bra ut, Micke. Jag är mycket imponerad. Dessutom ser washen bra ut vid motorkåpan och...ja, jag gillar helt enkelt allt med den! Inte lättaste modellen att jobba med heller kan jag tänka mig. Ska du snäppa fler foton av den så man ser den uppifrån och underifrån också eller är du helt utmattad?
|
|