|
Post by Braemp on May 17, 2006 0:43:49 GMT 1
Med risk för att bli Banned pga att starta för många trådar/byggen så lägger jag upp lite bilder på hur det går med min Musse. Meningen var ju att denna skulle var klar till D-day utmaningen Men bättre sent än aldrig, Kanske tom. att jag kan få någon att bli sugen på att bygga något annat i Olive drab ... hrm Målad med tamiya OD, netral grey på en för-skuggning av nato black. Jag spädde lite OD med buff och målade i mitten på panelerna på ovansidan. Åsså Johnson klar på det. Många ränder blir det med specialbeställda dekaler på världens mest avbyggda Mustang: Och förebilden: Bud Andersons old crow. Nu ska dekalerna på, kanske hinner det innan helgen. /B
|
|
|
Post by Micke on May 17, 2006 11:22:26 GMT 1
Ingen risk att du skulle bli "banned" bara för att du har hög presentations-/byggtakt. Forum som detta lever på att dess medlemmar är aktiva. "Gammkråkan" ser fantastiskt bra ut. Uppenbart så är en pansarbyggare inte låst vid en "läst".
|
|
|
Post by Braemp on May 17, 2006 15:04:34 GMT 1
nä jag har läst (till häst)att det är bäst att inte ska vara låst, då blir man ju lost alternativt kväst. *host*
avd. totalt onödiga inlägg
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on May 17, 2006 20:35:08 GMT 1
Ser bra ut Braempa Är ränderna dekaler eller målade? Jon
|
|
|
Post by Braemp on May 17, 2006 22:22:38 GMT 1
De är målade. Skulle inte vilja använda dekaler till det, känns alldeles för krångligt.
/B
|
|
|
Post by aj on May 19, 2006 19:33:01 GMT 1
Ser riktigt bra ut. Häftigt med D-dagsmarkeringarna på OD kamot, " Se på mig, oohåh....( gammal schlagervinnare, Jan Johansen 1995). Gillar paradoxen. Ser fram mot fortsättningen! MVH Anders
|
|
|
Post by Braemp on Jun 6, 2006 22:13:53 GMT 1
Jag gnetar vidare.. Har testat Tandapans akvarellwash men den kändes lite ovan (avd man kan inte lära gamla hundar sitta) så jag gick över till min invanda med svart oljefärg och lacknafta. eftersom underliggande färg är acryl så skadas inte den och eftersom jag blanklackat så är det mycket lätt att kontrollera washen. Jag kan se fördelarna med att använda ett så snällt medium som vattenfärg, men som sagt gamla hundar osv... På denna bilden har jag också chippat med en grå färgpenna runt paneler osv. Där färgen nötts mer har jag använt den fantastiska Bruynzeelpennan. Vilken grej alltså, det bästa hjälpmedet sedan jag började med flytande lim. Lite smuts är pålagt med oljefärg och utsmetat med lacknafta. Å på vingarna lite gråpenne nötning Å lite på d-day markeringarna, jag har försökt hålla igen med framnött metall och främst gjort det vid cockpit och på skruvskallar. Cockpit. Instrumenten som jag klippt ut från dekalarket (inte så nogrannt dock) och sedan täckt med en droppe klarlack. Cockpit var inte så superdetaljerat så jag vill minnas att jag la till lite hittepågrejs.. Hur enkelt som hellst att få fram lite aluminiumnötning med Bruynzeeln Undersidan är fortfarande rätt ren, har inte börjar skita ner den eller chippat något utan bara gjort en wash. Jag vet inte om jag överdrivit lite men det är svårt att hålla igen ;D, pansarbyggare som man nu är. sen kan jag väl tänka mig att de gjorde några uppdrag i juni juli 44 och kanske inte riktigt hann med underhållet sådär överjordiskt nogrannt. Nu har jag börjat fundera lite smått på en bottenplatta. Äng eller vad?? Edit: Gjorde en liten miss när jag satte på textdekaler PÅ d-day markeringarna, så nogranna var de nog inte att de maskerde texten på luckor osv. men men... sen var kvallan på de stora dekalerna inte sådär super eftersom det vita inte riktigt var centrerat utan sticker fram som en skugga.
|
|
|
Post by pebben on Jun 6, 2006 22:59:15 GMT 1
hur snyggt som helst! jag tycker att nötningen är suverän tänk bara vad ett batteri 20/37mm flack kan göra med lacken
//P
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jun 6, 2006 23:22:50 GMT 1
Ser riktigt bra ut ! SNYGG alu-nötning med "mirakelpennan" en sån vill jag oxå ha !
//Thomas
|
|
|
Post by newsoft on Jun 7, 2006 1:03:54 GMT 1
Perfekt! Du måste bara bygga fler plan, Lars!
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 7, 2006 9:08:24 GMT 1
Ja för tusan, MER!!! Satsa på en Henschel Hs 129 med en 75-mm-kanon. Då blir det ju som att bygga en Pz IV med vingar. Eller en vintervädrad Schturmovik. Mmmmmm...
;D
|
|
|
Post by Micke on Jun 7, 2006 17:23:28 GMT 1
Ja, jag kan bara instämma i kören - Hats off och reeespect! Suvvejobb!
|
|
|
Post by pebben on Jun 8, 2006 18:30:41 GMT 1
Hm panzer IV med vingar jag undrar hur det skulle se ut man skulle kanske rota lite i skrotlådan ? ;D //pebben
|
|
|
Post by Braemp on Jun 11, 2006 14:12:33 GMT 1
å man tackar för berömmet, jag måste nog rentav bygga lite mera flyg men först ska denna maskin bli klar. På med hjulen och något att placera dem på. En basplatta från konstnärsshopen som jag hade liggandes betsad och klar. jag bestämde mig för att det skulle vara betong eftersom det går snabbt och enkelt. Jag har bara blandat snickerispackel med trälim och fin sand, sen är det bara att bre ut som på en macka. Sedan blöter jag med en bredpensel och slätar till med en bit plasticard. Det fina är att mönster och sprickor blir av sig självt. Målat med olika grå kulörer, en wash och lite pastellpulver. Nu ska bara själva huven målas, inget jag ser framemot. Kulsputorna ska få rätt färg och landningslampan ska limmas på, sen är den väl klar.
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jun 11, 2006 21:30:28 GMT 1
Grymt Snyggt Braempa!! "Old Crow" finns det någon historia bakom namnet/planet? Jag vet att det har funnits en EF-111 med det namnet. Jon
|
|