|
Post by Micke on Sept 8, 2006 19:35:48 GMT 1
Mycket intressant och imponerande! Jag föredrar faktiskt att se byggen så här uppdelat i kapitel. Man missar tyvärr mycket när man bara får se den färdiga byggsatsen. Din scratchkompetens får A+. Jag har själv aldrig haft någon tur med BMF. Micke - Leg. Hattgeek
|
|
|
Post by newsoft on Sept 8, 2006 21:17:44 GMT 1
Ojdå! Hade du scratchbyggt sådär mycket? Mycket imponerande.
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Sept 9, 2006 16:22:35 GMT 1
Tack ska ni ha! Sedan kom beväpningen. Jag hade tänkt hänga på min Skyhawk några Mk82 snakeyes som jag tog från Hasegawas Aircraft Weapons set:A. Tyvärr är dom inte helt 100%, fenkittet är väldigt förenklat och skulle kunna göras mycket bättre. Jag vet inte om det finns några som gör en mer detaljerad snakeyes med Mk15 high-drag fena i 1/48. Men jag lät dom vara och koncentrerade mig på bombkroppen i stället som fick ett TP sköld (Thermal Protection). Samma teknik användes som jag har använt mig av till JDAMen och LGBna. På referens fotot sitter bomberna fästa på en TER (Triple Ejector Rak) så jag efter apade. Bombupphängningarna togs från Hasegawas Aircraft Weapons set:D. Jon
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 11, 2006 10:21:38 GMT 1
Nosstället blev ju extremt bra, Jon. Snyggt som fasen med de där tvinnade kablarna. Det är just sånt där som gör att ett bygge ser extra krispigt och superdetaljerat ut. Jag har målat hjulen på Corsairen ett par gånger nu men får inte till det snyggt. Skulle vilja na en sån där passare med skalpell på för att skära ut masker. Det är smidigare när modelltillverkaren gör däck och fälg separata...
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Sept 26, 2006 16:21:56 GMT 1
|
|
|
Post by DCycle on Sept 26, 2006 22:31:13 GMT 1
Jag är helt stum av beundran så vackert det blev! Flygplanet, bottenplattan, detaljerna detaljerna detaljerna... allt. Utmärkt jobbat Jon!
|
|
|
Post by newsoft on Sept 27, 2006 11:48:05 GMT 1
Ja, den blev riktigt intressant. Ser fram emot nästa "Scooter" Keep it up!
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Sept 28, 2006 22:31:42 GMT 1
Kan bara instämma med alla andra - KANONBYGGE Jon. Jag gillar speciellt de små detaljerna på plattan. //Thomas PS hade du möjlighet att scanna ritningen på Hasegawas F18 A/C Hornet i 1:72 ?
|
|
|
Post by aj on Oct 4, 2006 22:28:29 GMT 1
Hej ! Är tillbaka efter datorbyte. Som vanligt, ett kanonbygge från dig igen Jon. Men bottenplattan har du fått till X-tra bra, verklighetstroget in i minsta detalj, BRAVO! MVH Anders
|
|
|
Post by Micke on Oct 7, 2006 14:23:49 GMT 1
PS hade du möjlighet att scanna ritningen på Hasegawas F18 A/C Hornet i 1:72 ? Thomas: Jon har just varit hemma hos mig och skannat ritningen. Kolla din epost. Hör av dig till mig om det inte funkar den vägen så ska vi lösa det på annat sätt. MVH /Micke
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Oct 7, 2006 23:28:32 GMT 1
Har just kollat mailen och ritningen fanns där - man tackar ödmjukast !
//Thomas
|
|
|
Post by Micke on Oct 8, 2006 10:01:43 GMT 1
Utmärkt! //M
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 17, 2006 11:45:39 GMT 1
Ursäkta det senkomna inlägget, Jon. Mike:n blev verkligen fantastiskt bra! Den ihopvikta kartan, nötningarna, basplattan... Hatten av för dig!
|
|