|
Post by aj on May 19, 2006 20:07:19 GMT 1
Det här är ingen "Tamigawa", men det går bra än så länge. Det går åt massor med spackel. MVH Anders
|
|
|
Post by aj on Oct 25, 2006 20:20:17 GMT 1
Äntligen, dekalerna är här! Har grundmålat och fixat till där jag missat i grundarbetet. Var tvungen att sätta fast landningstället. Det finns nämligen inga hål för utfällningsstagen.Bedömde att det blir svårt att få det rätt efter målning. Blir nog knepigt att måla i efterhand men man får se det som en utmaning. Här är förebilden. Inga taktiska nummermarkeringar, bara Normandie - Niemen`s vapensköld. MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 26, 2006 10:12:19 GMT 1
Lär bli hur bra som helst som vanligt när det gäller dina byggen, Anders!
Keep us posted...
Jag måste få vagnen ur ändan och våldgästa dig någon dag också, så man får se byggbord och stash och katten!
/Mattias
|
|
|
Post by aj on Oct 26, 2006 21:42:30 GMT 1
Du är så välkommen Mattias, men förbered dig på ett byggrum i kaos. Har ni andra därute ordning och reda på byggbordet? Jag blir i det närmaste manisk när jag kommer igång och då försvinner ordning och reda fortare än lönen. MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 27, 2006 8:46:32 GMT 1
I mitt dator-/hobbyrum ser det ut som någon dragit av en vägbanksladdning på 800 kg, så jag är härdad.
|
|
|
Post by Bengt on Oct 27, 2006 17:24:45 GMT 1
Under tiden jag inte hade något dedikerat byggbord hade jag en otrolig ordning - allt fanns stuvat i sina avsedda kartonger för att snabbt kunna plockas fram när läge uppstod. Nu när det står framme för jämnan blir det bara värre och värre, snart hittar jag väl inte ner till bordet ens.
|
|
|
Post by aj on Oct 27, 2006 19:40:58 GMT 1
Hej Bengt. Ditt byggbord ser ju ut som mitt, t.o.m snusdosan ligger i rätt position. Skönt att känna att man inte är ensam om denna defekt. MVH Anders
|
|
|
Post by Braemp on Oct 27, 2006 21:41:52 GMT 1
det är så snygg kärra!
|
|
|
Post by aj on Oct 31, 2006 21:28:30 GMT 1
Hej ! Dax för en liten uppdaterig av Yakbygget. Maskad för sista camofärgen. Så här blev det. Nu börjar arbetet med att tona ner färgen och simulera slitage med färgspruta och fintfint slippapper. MVH Anders
|
|
|
Post by Micke on Nov 1, 2006 16:12:51 GMT 1
Det där ser ju jättelovande ut! Nu MÅSTE jag få tummen ur och hugga tag i mitt eget byggande. Mvh /Micke
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 2, 2006 10:46:55 GMT 1
Snyggt camo-jobb och bra känsla i färgerna, Anders. Märkningen du ska göra den i är ju lite färgglad också, så den kommer att bli en juvel när den är klar.
|
|
|
Post by newsoft on Nov 2, 2006 16:51:10 GMT 1
Kommer att bli tokfint. Påminns om att jag ju har en påbörjad IL-2 Sturmovik liggandes. ;D
|
|
|
Post by aj on Nov 2, 2006 19:14:37 GMT 1
Nu är Yaken nedtonad med färgsprutan lite hipp som happ, mest på vingarna och överdelen av kroppen. Det kliar i fingrarna att tona ännu mer, men då kanske man går för långt, eller ? Vad tycker Ni ? Tricolorspinnern sätter faktiskt färg på maskinen. MVH Anders
|
|
|
Post by newsoft on Nov 2, 2006 20:42:17 GMT 1
Det kanske är svårt att avgöra av en bild men det ser bra ut. Det skall väl på en wash sedan också?
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 2, 2006 20:59:23 GMT 1
Om även dekalerna ska blekas och mattas ned kanske det är läge att avvakta med ytterligare vädring tills efter dekalering?
|
|