|
Post by aj on Jan 17, 2006 23:55:15 GMT 1
Hej! Försöker lära mig kameran. Båthus. Luossajärvis is. Ungefär så här plus 2 figurer. Me 109. Me 109 igen. Fw 190 Gobitar i hyllan som aldrig blir byggda! Ev. nästa bygge? Hej då!
|
|
|
Post by newsoft on Jan 18, 2006 13:22:56 GMT 1
Jösses! Den där isen.. Man hör riktigt hur det frasar under fötterna när man tänker sig att man går på den. Den där J-11:an kommer att äga allt!
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 18, 2006 18:19:35 GMT 1
Lysande bra. Oj vad jag ser fram emot att se det där is-dioramat.
|
|
|
Post by Micke on Jan 19, 2006 0:34:17 GMT 1
Grattis till ny kamera! Wow! J 11:n med miljö ser jättebra ut.
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jan 21, 2006 23:44:26 GMT 1
Med tanke på dina tidigare dioraman med tyska förebilder så blir detta J11-diorama verkligen nåt att se fram emot. Det ser verkligt lovande ut.
hälsningar från "svenskbyggaren" Teeoo !
|
|
|
Post by aj on Jan 22, 2006 3:48:14 GMT 1
Tack för alla positiva genmälen. "Osten", Tack för dina Tamiyafärgrekomendationer. Hör hur min Aztekspruta ropar efter XF 59, XF 13........................ Nu är det dax att ta J 11:an vid hornen. MVH Anders.
|
|
|
Post by Braemp on Jan 24, 2006 0:37:53 GMT 1
jaaa, precis sådär ska snö och is se ut. Och risbuskarna i strandkanten är ju på pricken sådär böjda, man känner nästan hur nordanvinden blåser in i nacken, brrr! Det enda jag kan komma på är att båthuset och lastbryggan och tidigare nämnda buskar ser lite för snöfria ut. En pust med azteken och lite vitfärg kanske? Äh, jag vet inte.. det kanske är vårvinter och blia?
Åhhh kommer att bli grymt snyggt!
|
|
|
Post by pebben on Jan 24, 2006 2:10:42 GMT 1
Coolt!
|
|
|
Post by aj on Jan 25, 2006 22:35:13 GMT 1
Tänkte först ha snö på buske och tak, men månaden april i Kiruna är väldigt speciell. Ena stunden kan det vara solsken, 15-20 plusgrader, snösmältning o takdropp, som blixtsnabbt kan övergå i en snöstorm som gör att kepsen flyger av, följt av ett ihållande snöfall på ca. 1m. och som avslutning, en liten köldknäpp på ca.25-30 grader. Kort sagt, april har alla väder. Valde en fin aprildag för dioramat. MVH Anders.
P.S. Kiruna har egentligen bara två årstider. Först är det vinter, sen fladdrar något förbi under två veckor i juli, då Kirunabon betänktsamt kliar sig i huvudet (kepsen har ju farit av i april), och utbrister -" Jaha, det var den sommaren, dax att äntligen få ta fram pimpelspöet och skotern igen".
|
|
|
Post by Braemp on Jan 26, 2006 14:12:40 GMT 1
Lool.. det där med årstiderna känner jag igen.
men du har som jag sa tidigare, lyckats fånga känslan av en skön blid-väders dag. Man vill bara borra upp ett hål och lägga sig på renskinnet.
|
|