Jodu Anton, så är det att bygga bilmodeller, dom flesta hobbyfordon tvättas ju och putsas så dom blänker överallt, och gud förbjude om motorn är skitig. ;D
Har du provat att torrborsta delar av inredningen med någon mörk mörk grå färg typ gun metal eller liknande, med väääldigt torr pensel?
Jag har sett någon som gjort det på svart inredning med rätt bra resultat.
Undersidan är halvmatt svart på dom bilder jag har och på en del är det även lite "overspray" av karossfärgen efter sidorna en bit in och lite i hjulhusen.
Spruta isåfall i väldigt flack vinkel så den färgen endast hamnar längst ut och lite på upphöjningarna på golvet.
Jag har även sett underreden där tunneln är gråprimad men golvet i övrigt är som jag beskrev ovan.
Framramen är alltid halvmatt svart eftersom den monteras senare i processen komplett med motor, växellåda och framvagn efter det att karossen är lackad, styrstag och styrspindlar är metallrena och stötdämparna har en gråblå nyans både fram och bak.
Bakaxeln är även den halvmatt svart, bladfjädrarna och mellanaxeln är stålgrå, avgassystemet är galvat så det har en silvergråaluminium nyans.
Det brukar även vara lite overspray av motorfärgen på kopplingskåpan som annars är aluminium.
Hela undersidan behöver även den någon typ av behandling typ torrborstning, kritpulver eller dylikt för att se verkligt ut, för målar man det bara halvmatt svart blir det också för svart.
Det borde ju gå att göra som med en stridsvagn.....fast kanske inte lika mycket.
Nu har jag hittills inte gjort något sånt på mina modeller utan jag har bara målat som vanligt utan washer mm, men jag börjar inse att det nog behövs för att det ska se realistiskt ut.
Jag skulle nog behöva ta ett kursbrev eller två i vädring hos Braempa och/eller Matte.
Aaaaahhhh....Nu kom jag på det.....Jag hittade dekaltillverkaren jag inte kom på tidigare, han heter Keith Marks och bor i Canada.
Han har dekaler till 69 Yenko Camaron och där följer även instrumenten med, kolla här
public.fotki.com/mofobow/chevy/camaro/69_camaro_yenko/Han har ingen regelrätt butik men säljer ofta på ebay, hans emailadress är mofobow@hotmail.com så du kan ju alltid maila och fråga.
[glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]