|
Post by aj on Oct 5, 2005 23:50:33 GMT 1
Har startat ett nytt projekt nu när 109:an är färdig. Det blir Trumpeters P-40 b i 1/48. Den flögs av en rysk pilot i Murmansk, som sparade på bulorna och istället rammade motståndarnas plan, helt galet sjukt. Han drog dock in 2000 rubler vid ett tillfälle, så kanske gjorde han det för pengarna och inte för fosterlandet, vem vet ? Har börjat lossa delarna, ser bra ut, Tamiya/Hasegawaklass, om inte bättre. Har även börjat på bottenplattan. Tally ho dekaler, stol från Ultracast och ICM figurer kommer att användas. Har äntligen fått klartecken från högre ort att inskaffa en digikamera inom en snar framtid. Var tvunget att lova ngt., men vad har jag glömt, städa vinden eller nått liknande. Lägger ut bilder när färgen börjar komma på. Har någon ett tips på en bra kamera för ca. 2000 rubler ? MVH Aj
|
|
|
Post by Krilleman on Oct 6, 2005 5:17:37 GMT 1
Det låter lovande med den storyn. Ser fram emot bilder från det kommande bygget. Kommer säkert bli hur bra som helst med tanke på dina tidigare byggen.
|
|
|
Post by aj on Oct 10, 2005 23:37:14 GMT 1
Har lossat alla delar och påbörjat filandet. Euforin över Trumpeters förträfflighet " In The Box " har övergått till en djup suck. Mjuk plast, ejektorpinnar på onödiga ställen, krångliga bygglösningar, gjutningar på vissa delar som inte är fullständiga o.s v. . Det här blir en utmaning, fram med spacklet och Harry`s trollstav. MVH AJ.
|
|
|
Post by newsoft on Oct 11, 2005 0:36:44 GMT 1
Ja, av det man har hört så verkar de minst sagt ojämna. P-40 verkar ju vara en av deras mer frustrerande byggsatser medan t ex 262:an i 1:32 hyllas som en av årets bästa. Jag tror dock att man hellre bygger Trumpeters än Monograms gamla trotjänare.
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Oct 30, 2005 23:27:14 GMT 1
Fast vad jag har läst så är Trumpeters P-40 behäftad med ganska många fel..så fortfarande är Monograms sats bäst, dock kanske inte detaljnivån.
|
|
|
Post by aj on Oct 31, 2005 23:18:27 GMT 1
>:(Nu skiter jag i det här, tjong pang in i lådan med eländet, upp i hyllan, vänta på att Hasegawa släpper en P-40 B. Gömde spacklet, tog fram en lätt påbörjad Revell 109:a,filade lite o vips så återkom lugnet.
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Nov 1, 2005 23:02:27 GMT 1
Ojdå, det var faktiskt inte meningen framkalla den reaktionen. Trots att jag tappat sugen måånga gånger håller jag fortfarande på med mitt fakir bygge Hobbycrafts Vampire..så ingenting är omöjligt! Du kan ju göra det lätt för dig å inte bry dig om att modellen är behäftad med fel. Är det Khlobystovs vit 58 från 20 GIAP du ska bygga? Har varit jättesugen att bygga den, men inte hittat nån monogram modell.
|
|
|
Post by aj on Nov 18, 2005 0:42:49 GMT 1
Hej Anton. Har ej kunnat svara p.g.a hårdiskkollaps, andra gången inom loppet av 4:a månader. Nej, inte var det ditt inlägg som gjorde att jag lackade ihop. Jag blev så less på att sitta i två timmar och lösa ett byggproblem för att sedan upptäcka ett nytt problem omgående. Det gick aldrig framåt i bygget. Ja, det var vit 58, är just nu lite " insnöad " på vintercamo. MVH Anders.
|
|
|
Post by newsoft on Nov 18, 2005 11:15:01 GMT 1
Damn! Sådana datorproblem är ju inte så roliga. Du nämnde en Revell 109:a. Vad är det för någon? Är det en ex-Hasegawa? 1/32? Frågor, frågor..
|
|
|
Post by aj on Nov 19, 2005 0:14:09 GMT 1
Det är Hasegawas G-4 i Revellbox. Gillar enkelheten i byggandet, tar fram den då o då, filar på och njuter. :)Har dock hämtat mig från P-40 fiaskot och påbörjat dioramat från Kiruna (J 11:an). Är nästan klar med bottenplattan, blå frigolit som Force skänkte mig, funkar perfekt för större dio. Testat olika saker bl.a scratchbygge med plasticard, ICM figurer o de fantastiska tillbehören från Tamiya i 1/48. Hoppas de fortsätter serien, skulle gärna se en Opel Blitz i framtiden. Ska ge mig på J 11 nästa vecka o hoppas bli klar till jul. MVH AJ.
|
|