|
Post by Braemp on Aug 11, 2005 23:17:54 GMT 1
...som Newsoft kallade det (med tillägget att det låter som en tysk porrfilm). ;D Jag fortsätter på den inslagna vägen med jeepar. Nu paralellbygger jag två stycken Ford M151 Mutt (military utility tactical truck) en A1 från academy med en 106 mm recoiless gun, den mörkgröna, och en A2 från tamiya. Den första kommer att bli en från vietnam och den andra vet jag inte riktigt vilken märkning eller färgschema den ska få. Jaa så var det det här med bildkvalitet... ehum sorry... Båda modellerna saknar en del detaljer, tex är hjulupphängningen långt ifrån komplett och sätena är under all kritik. Academys kommer med en motor det gör inte Tamiyas. Tamiya skickar med en figur och släpvagn med bensindunkar och kartonger. Passformen är hyfsad, lite spacklande blev det, men så slarvade jag vid hoplimmningen.... Summa summarum så är det två modeller som ser ut som originalen ur lådan och med lite finlir så blir det riktigt fina bilar. En liten parantes, Academy har rippat Tamiyas A2, men A1:an helt egna gjutningar och kanske snäppet bättre än Tamiyas. I pipen ligger snart en M38a1 med 106 mm kanonen, från afvclub/skybow. Edit: Av nån anledning så står det "..105 mm recoiless gun" på boxarten till acedemys modell, men som jag fattat det så är det väl ändå 106 mm?? /B
|
|
|
Post by one0wonder on Aug 12, 2005 7:23:03 GMT 1
bild kvaliten förstärkte bara valet av filmklingande namn nästan så man hör en saxofon i bakgrunden
|
|