|
Post by Micke on Jul 9, 2005 20:43:25 GMT 1
Skulle sätta mig ner och måla litet på min Bell 47 helikopter. Tog fram den linsvätskeflaska jag har med en svag spolarvätskelösning som jag brukar använda till att späda Tamiyafärg. Öppnar korken och klämmer lätt på flaskan (den har en hårfin pip som gör det lätt att dosera). SPLOSCH!!!! Flaskan exploderar och hela mitt byggbord samt jag täcks av spolarvätska. Jippi! Det tog en stund att reda upp i röran men efter en stunds arbete kunde jag konstatera att jag hade haft tur. De delar jag redan målat var antingen skyddslackade eller målade med lackfärg. Några blöta byggbeskrivingar och ett väldigt rent byggbord var resultatet. Det kunde ha blivit MYCKET värre om flaskan hade innehålligt något "hetare". Vad lär man sig då av detta? - Lita inte på plastflaskor som lagringskärl. - Håll ordning på byggbordet. - Spolarvätska torkar ut ljumskarna. ;D Limma lugnt. //M
|
|
|
Post by Bengt on Jul 9, 2005 21:40:21 GMT 1
Stackars sate, nog finns det bättre sätt att få en anleding till att städa byggbordet. Det var väl inte spolarvätskan med citrondoft? Den stinker så attans illa.
|
|
|
Post by Micke on Jul 9, 2005 21:47:11 GMT 1
Någon slags parfym luktar den. Jag har för mig att det är OK/Q8s variant. Det påminner om ett nystädat hotellrum om det ger någon hänvisning?
|
|
|
Post by Bengt on Jul 9, 2005 23:10:22 GMT 1
Riktigt sådan konnässör på spolarvätska är jag inte, sorry. ;D
|
|
|
Post by Micke on Jul 9, 2005 23:35:49 GMT 1
Nej, du dricker förstås bolagssprit din snobb! ;D
|
|
|
Post by Bengt on Jul 10, 2005 15:28:13 GMT 1
Jo, jag försöker ju hålla standarden uppe. ;D
Måste skaffa mej en sån där t-shirt:
T-Röd för god att kolsyra
|
|
|
Post by Tandapan on Jul 10, 2005 18:25:48 GMT 1
Men, vad var orsaken? Hade det blivit övertryck i flarran av värmen eller vad? Tur i oturen att det ändå gick relativt bra.
|
|
|
Post by newsoft on Jul 10, 2005 18:44:20 GMT 1
Oj! Det var som fasiken! Där ser man.. Tur att det gick ganska bra.
|
|
|
Post by Micke on Jul 10, 2005 20:35:53 GMT 1
Orsaken (i alla fall som jag har kunnat utröna) var att plasten hade blivit skör av alkoholen i spolarvätskan. När jag klämde på flaskan sprack den som ett äggskal. Jag har sett plast som legat ute i solen som har uppvisat samma tendenser, men denna flaska har definitivt inte utsatts för soljus.
|
|
|
Post by Tandapan on Jul 10, 2005 21:01:30 GMT 1
Aha, jag fattade aldrig att den rent av spruckit. Ja det förklarar ju saken.
|
|
|
Post by Micke on Jul 10, 2005 22:07:19 GMT 1
Nja, det var nog jag som förklarade litet otydligt från början. Jag var fortfarande en aning chockad när jag skrev inlägget.
|
|