Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jun 22, 2005 21:27:15 GMT 1
Detonationstråden som sitter i vissa huvar brukat antingen vara gjuten i klarplasten eller finnas på dekalarkert eller båda två. Till Hasegawa's 48 Harrier fanns den som dekal men den följde också med som ets i Aires cockpit set. Jag var sugen på att använde etset men hade funderingar på hur jag skulle fästa det. Superlim är ju uteslutet, vitlim eller Micro kristal klear har en tendens att se lite mjölkig ut och super epoxi för kladdigt! Så jag kom fram till att jag prövar att använda Johnson’s klar polish. Skulle jag f-a up borde det inta vara allt för svårt att rädda huven genom att blöta upp och använda dekalen istället. Jag böjde till Det Corden och klämde fast den med en pinsett. Seda tog jag en pensel med en droppe Johnsons som fick flyta ut läns med tråden. Sedan fick det torka Jag målade inte detonationstråden uta lät den vata metall färgad, jag har inte kollat refernserna men jag tycker det ser OK ut! Trevlig sommar! Jon
|
|
|
Post by newsoft on Jun 22, 2005 21:56:42 GMT 1
Jag läste just på nätet om någon som använde Future som klister för klardelar. När jag ser att det funkar bra för dig med så inser jag ju att jag måste testa det! Snyggt, Jon!
|
|
|
Post by Micke on Jun 22, 2005 23:14:13 GMT 1
Läckert, Jon! Det ser jättebra ut Hur klarade du dig från att Johnson fastnade i pincetten också?
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jun 22, 2005 23:34:06 GMT 1
Snyggt Jon ! När det gäller att fästa något "osynligt" på insidan av en glasklar huv är nog Future den enda metod som fungeraar: Jag använde själv samma teknik till min J30 Mosquito då jag skulle montera den inre delen av huvramen. Huven är "nydragen" av genomskinlig plast med Airfix-huven som master. "Rören" sitter som gjutna med Future.
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jun 23, 2005 15:13:52 GMT 1
Tack! Mycket Snyggt Teeoo! Är det tejp som du använt till ramarna på huven? Du får skriva en liten artickel om att "dra huvar" Jon
|
|
|
Post by Braemp on Jun 26, 2005 1:38:17 GMT 1
Geni Jon!
Dettta ska jag testa nästa gång det ska limmas vindrutor!!
Är detta nån sorts mojäng som spränger huven när piloten skjuter ut sig??
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jun 26, 2005 23:18:47 GMT 1
Jo det är svart eltejp som jag har använt till huvramarna. Jag använde den gamla huven som mall för att placera ut tejpen - sen penselmålade jag under lupp.
|
|
|
Post by Tandapan on Aug 14, 2005 14:03:03 GMT 1
|
|
|
Post by newsoft on Aug 14, 2005 16:38:23 GMT 1
Micke skulle behöva någon sådan produkt till Bell 47:an.
|
|
|
Post by Micke on Aug 14, 2005 17:39:44 GMT 1
Yep! Sure would.
|
|