|
Post by newsoft on Jun 19, 2005 19:58:53 GMT 1
Det är ju faktiskt två år sedan jag gjorde något på ett flygplan senast, så ikväll kände jag för att prova nya kompressorn litet. Inget märkvärdigt. Bara en massa Chromate yellow på delar som ändå inte kommer att synas typ.. Hjulhusen skriker efter en wash! Den kommer.. Dessa också.. De geniala vingbalkarna. ..och sommaren 2007 har jag tänkt att fortsätta med... hehe.. ;D Fast man vet aldrig...
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 19, 2005 20:46:41 GMT 1
Härligt! Way to go, bro!
|
|
|
Post by Krilleman on Jun 20, 2005 7:23:50 GMT 1
Saker som ströks ur Uppenbarelseboken vid omskrivningen 1395: [glow=red,2,300]"Det skola komma en dag då Daniel av släkten Nylen åter taga upp airbrushen och börjar måla. Detta är början på världens uindergång och hedningarnas straff"[/glow] ;D ;D ;D ;D Nä allvarligt nu, fasen va najs. Kul att du kommit igång. Fortsätt i den stilen också så ser vi nog ett färdigt plan i slutet av sommaren (-09).
|
|
|
Post by Micke on Jun 20, 2005 9:10:09 GMT 1
Inspirerande, Danny-boy! Jessica har just dragit på ännu en 3-veckors tur till Norge så jag borde också hugga tag i modellbyggandet innan jag helt glömmer hur man gjorde.
|
|
|
Post by Braemp on Jun 26, 2005 1:57:34 GMT 1
HOTDIGGIDY! Som du sssa min sssööte... den bara väntar på en wash!
|
|
|
Post by newsoft on Jun 26, 2005 22:27:45 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 26, 2005 22:30:13 GMT 1
Whohoo, så ska det se ut!
|
|
|
Post by Micke on Jun 26, 2005 22:33:15 GMT 1
Modigt att köra lacknafta direkt på Tamiyafärgen, det skulle aldrig jag ha vågat. Men tydligen funkar det bara bra! Jag är nog för feg för denna hobby. ;D
|
|
|
Post by Braemp on Jun 27, 2005 1:30:11 GMT 1
Jamen sådär ska det se ut!! ;D ;D ;D Ett litet tips är att låta wasch'n torka någon minut sedan tar du en ren pensel med ren nafta på och tvättar bort oönskad färg. Då slipper du gnugga bort underliggande färg. Dessutom kan du med den tekniken göra en massa spännande effekter, typ skuggor, färgskiftningar, oljespill, smutsstreck. Massa kul som sagt...
|
|
|
Post by newsoft on Jun 27, 2005 8:43:14 GMT 1
Skall testa det. Jag hade faktiskt en pensel med ren nafta. Lade på lite sånt så washen skulle flyta ut. Det känns iaf bra att ha testat så man inte behöver behöver lida av oleariabluiphobi (Haha.. Kom på det ordet nu. Kolla en Latinsk ordlista. Grammatiken är säkert fel.. olearium och ablui) Anyways... Detta gjorde jag mest för att jag skulle kunna läsa Spirou utan dåligt samvete.. (lånade en bunt av braemp mot villkoret att jag skulle testa washa samma kväll.) ;D
|
|
|
Post by newsoft on Mar 5, 2006 22:23:50 GMT 1
Kände att jag ville komma vidare med P-47:an så jag har gjort lite småpill ikväll. Hoppas kunna göra klart det här pilliga så jag får börja sätta ihop kroppshalvor och vingar. Det är ju det roligaste nästan. Speciellt på en modell som denna med bra passform. Eduards målade bälten är bra att ha.
|
|
|
Post by newsoft on Mar 5, 2006 22:59:32 GMT 1
En liten bild till.. ..för bilder är ju roliga. Nu skall den väl bara washas och chippas lite och mattlackas.
|
|
|
Post by Braemp on Mar 6, 2006 0:21:27 GMT 1
Ser bara bra ut, fy bubblan vad kul att se din Thunderbolt igen. Det kan inte vara så mycket kvar nu innan du får limma ihop den och börja måla på riktigt?? Det blir skitsnyggt Danne!
|
|
|
Post by aj on Mar 6, 2006 0:49:19 GMT 1
Själv ryser jag inför fotoetsarbeten, tycker att det är det svåraste och mest nervpåfrestande momentet i ett bygge. Men du har fått till det väldigt bra tycker jag. Vilken märkning/förebild kommer du att ha p P-47:an? MVH Anders.
|
|
|
Post by newsoft on Mar 6, 2006 1:04:26 GMT 1
|
|