|
Post by DCycle on Oct 1, 2005 16:24:50 GMT 1
Angående den röda färgen på fotot du klistrade in, så åtgärdar du det enkelt i Photoshop genom "Image" - "Adjustments" - "Color Balance". Där får du upp tre reglage med en färg i varje ända... Dra den som det står "rött" på (eller något motsvarande) åt andra hållet, vilket torde kompensera upp den sne'a färgbalansen till det normala(re). /D - Tillbaka på forumet efter låååång tid utan internetabonemang hemma (1 mån).
|
|
|
Post by aj on Oct 1, 2005 16:44:21 GMT 1
Hej Johan.Jag är väldigt nöjd med Astek p.g.a den är så lätt att handha o rengöra. Har dock upptäckt att munstyckena har kort livslängd. Försökte få tag i nya genom Lars och generalagenten,men det gick inte. Modellex i Örebro har alla tillbehör till sprutan. Där inhandlade jag nya munstycken,en listig slang med tillhörande snabbkoppling och sifonkoppar???(små rackare med två behållare). Alla dessa "uppgraderingar" har gjort målararbetet lättare och roligare. En viktig sak som jag upptäckte angående sifonkopparna är att man måste börja med några droppar förtunning innan färgen o resten av förtunningen hälls i. MVH Aj.
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 1, 2005 17:36:30 GMT 1
Som sagt så är det jag som är ojämn inte sprutan. jo förtunning först är man med på
|
|