|
Post by Braemp on Mar 17, 2005 17:42:12 GMT 1
Det är inte så stort problem att det blir märken, utan snarare att det är asjobbigt att klämma fast detaljerna så de inte sprätter iväg. Men ni har rätt man kan klämma ihop tänderna med nåt. Det är ju så man sitter å svär men sen inte gör så mycket åt det... ja just det sen var det det med vad man applicerar lödvattnet med. Jag använder en billig pensel och liksom målar på det. Jag har märkt att jag slipper mycket putsande och filande om jag är noga med vart jag lägger på det.
|
|
|
Post by one0wonder on Sept 24, 2005 13:59:05 GMT 1
efter att ha varit ut iskogen och plockat lite mossa tyckte jag att det var dags att ta fram KTn för att arbeta lite igen Klant Johan satte spetfästet ca 3 cm fel och åt fel håll... tror ni att det syns Nåja detta ska åtgärdas snart Vidare så satte jag fast domkraften i fästet ...TROTS att jag hade räknat med att ha den uppslängd på motordäcket. Jag räknar med att använda skadorna från min misslyckade lödning som "battle damage"
|
|
|
Post by one0wonder on Sept 24, 2005 14:03:04 GMT 1
Den kinkya färgen beror på att blixten på digi kameran gör allt vitt och blankt så jag maskar blixten med tummen lite och får ett rödaktigt sken då den lyser genom hud och kött
|
|
|
Post by Micke on Sept 24, 2005 14:35:57 GMT 1
Zoologiboken med tigern på omslaget var en lysande idé! ;D Det ser jättebra ut. Bygg klart nu!
|
|
|
Post by one0wonder on Sept 24, 2005 14:42:43 GMT 1
Ibland är man bättre och roligare än man tror
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 25, 2005 8:43:07 GMT 1
Härligt att se dig i byggtagen igen, Johan!
|
|
|
Post by one0wonder on Sept 27, 2005 20:56:17 GMT 1
Har nu fått fast allt på själva skrovet och nästan allt på tornet. Kvar är fästena till reservlänkarna på tornet och lite små grejor. TROR JAG IAF Nästa steg bara att MÅLA MÅLA MÅLA och sätta ditt hjul, drivband, avgas och övrigt junk
|
|
|
Post by Krilleman on Sept 28, 2005 17:22:49 GMT 1
Härligt! Ser fram emot bilder på den.
|
|
|
Post by one0wonder on Sept 30, 2005 18:08:56 GMT 1
Det tror jag ...eller rättare sagt vet jag att du inte gör ;D Skämt och sido så blev ju inte första lagret färg så vackert alltså.... finns en del att åtgärda som inte syntes innan. Samt att jag skarpt funderar på att byta ut min Aztek eller kompressor (troligast den i första hand) någon gång i framtiden då vi inte var helt överens om hur det skulle gå till. Men den är gull i alla fall ...delvis Ide om hur aktern ska se ut Nosen är okej? Jag primade med Dark Yellow för att se hur den blev på Zimmerit. Ska försöka mixa en ljusare kulör för ytlagret
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 30, 2005 19:15:03 GMT 1
Vissa modellbyggargrejor ångrar man att man köpte. Inte många, men vissa. Till exempel min ${[€@$£@$ Aztek 470 som jag aldrig vill se igen. Värdelösa plastdynga. Wauchop hyllar ju Aztek men han måste vara släkt med Harry Potter eller något.
Däremot är det riktigt gôtt att se färg på den, Johan. Tack för uppdateringen och roligt att se att det byggs.
|
|
|
Post by one0wonder on Sept 30, 2005 19:51:52 GMT 1
de enda delar som fick en snygg finish är sidosköldarna som det är tänkt att jag ska byta ut mot etsade senare i bygget
|
|
|
Post by aj on Oct 1, 2005 0:42:45 GMT 1
Och jag som har två azteksprutor (en plast o en metall),då måste ju jag vara Harry Potter !!!!!!! MVH," A former modeller called Aj".
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 1, 2005 0:45:33 GMT 1
Ja, men vi har ju redan sett att du är en magiker, Anders.
|
|
|
Post by aj on Oct 1, 2005 0:55:55 GMT 1
;DHehe,rappt svar! MVH Harry.
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 1, 2005 8:23:01 GMT 1
Roten till mitt problem är nog: 1 brist på vana... var bättre tidigare när det målades oftare. 2 Min kompressor är inte optimal för det här ...svår reglerad luftmängd, ändrar sig efter användning 3 År av felanvändning (för högt tryck... se punkt 2 ) har skadat nålarna. 4 Jag saknar, just nu iaf, fasta recept på blandningen av färg och lösningsmedium. Så jag tror att Aztek är det sista problemet på min lista
|
|