|
Post by DCycle on Oct 31, 2005 14:24:25 GMT 1
Så makalöst häftigt! Jag håller absolut med dig om att ansiktet är både knepigast och roligast att göra på en figur. Lyckas man så finns det inga gränser hur nöjd man blir, och hur peppande det känns. De senaste figurerna jag målade/målar är ett gammalt Tamiya 70-tals set. Det är en ganska skön utmaning att få liv i dessa ansikten, men jävlar så nöjd jag blev när jag fick till väldigt bra målningar, enligt mig.
Har eventuellt på gång en digitalkamera här i veckan... så då blir det lite fler foton från mig också! /D
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 31, 2005 15:50:13 GMT 1
Men såååååå andalusiskt kalasbra det blev! Man vill tro att det är i 1:16 och får ont bland annat i mjälten och i spintbenet när man tänker på att du lyckas med sånt där i 1:35.
|
|
|
Post by aj on Oct 31, 2005 23:03:28 GMT 1
Huga vad fint det ser ut, ett kanondiorama på gång! Snyggt jobbat. MVH Aj P.S. Kan det vara ett näshår?
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 2, 2005 23:43:00 GMT 1
Det ser grymt snyggt ut. Värdet på den där kavartuben har nog ökat tusen gånger om. Skall bli kul att se när den är helt klar.
|
|
|
Post by Braemp on Nov 3, 2005 11:47:45 GMT 1
ja joo... när det blir klart ja! jag satt och pulade med skylten till plattan igår och sen kom jag nog på att jag vill ha lite mer packning att slänga på bilen... sen kan jag inte riktigt bestämma mig om jag inte ska ha en gubbe till på flaket, jag tycker att MG:n ser lite ensam ut... jag har ideér men inte riktigt orken att genomföra det, inte just idag iallafall.
|
|
|
Post by Braemp on Aug 22, 2006 17:21:40 GMT 1
|
|
|
Post by aj on Aug 22, 2006 20:36:37 GMT 1
Såg den "Live" idag. Figurerna tog andan ur mig, så j-a bra ! MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Aug 23, 2006 10:19:04 GMT 1
Jag funsar på att sälja min själ till Hin Håle för att kunna bygga som du gör, Lars. Vilken korsning är det han håller till i numera?
Seriöst så måste det där vara något av det bästa jag har sett, tillsammans med de andra modeller du byggt under de senaste åren.
Den måste ju ut i någon tidning så fler får njuta av den. Hmm, en anledning att besöka Lekbiten fick man också...
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Aug 24, 2006 21:54:49 GMT 1
Makalöst snyggt - måste masa mig iväg till Lekbiten jag oxå ! Håller med om att bygget borde ut i nåt annat forum också (kanske IPMS-Stockholm)
|
|
|
Post by Braemp on Aug 25, 2006 12:49:28 GMT 1
tackar tackar, mina herrar. Din själ är redan såld eftersom hon, (det är faktiskt en hon) inte nöjde sig med min utan alla som jag någonsin träffat. Appråpå tidning så har jag varit i kontakt med en spanjor om det, men just nu har jag andra uppdrag som jag måste göra klart.
Jo Theoo, kanske ska lyda ditt råd och lägga ut dem på fler ställen. Finns på Missing-lynx och planerfigure. Kanske ska länka dem på Ståkkhålmsidan å.
Ska lämna in några fler grejor på lekbiten idag.
/Lars
|
|
|
Post by Micke on Aug 26, 2006 14:42:47 GMT 1
Min själ måtte hon ha ratat för lösningen till figurmåleriets mysterium ter sig lika ouppnåeligt för mig som att ta ner månen. Tack och lov finns dina alster att beskåda!
|
|
|
Post by Krilleman on Aug 29, 2006 14:55:48 GMT 1
|
|
|
Post by DCycle on Aug 31, 2006 22:52:16 GMT 1
|
|