|
Post by newsoft on Feb 15, 2005 9:52:58 GMT 1
Ruskigt bra! Som sagt.. på första försöket? Det kanske inte är så svårt mao..
|
|
|
Post by Mr Jimmy on Feb 15, 2005 18:27:04 GMT 1
Krille måste vara nån form av plastbyggar-underbarn
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 15, 2005 21:09:38 GMT 1
wow..... tror jag ska sluta med det här *ler*
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 17, 2005 20:16:22 GMT 1
Några framsteg de senaste dagarna. Förseglade de delar av Hornissen som jag blaskat kritpulvervatten på med Gunzes mattlack. Lackade resten av vagnen med tamiyas klarlack för att slippa försilveringen samt göra "washningen" lättare. Började sätta fast dekalerna igåt. Dess värre är dekalerna som följer med denna modell rätt kass. Balkenkreutsen är jätte dåligt gjorda och dekalerna gick typ i atomer när man tog i dem med pincett. Men med lite tålamod och en massa förbannelser fick jag några på plats. Har ävel lagt bå lite brun wash samt torrborstat några slitna ytor. Började planera vilka figurer jag skall ha i vagnen. Hade från början tänkt använda Tristarfigurer tillsammans med några från Dragon. Till min stora besvikelse är figurerna helt olika stora. Tristargubben såg ut som ett barn i jämförelse med dragongubben så det fick ble Dragon för hela slanten. Tanken är att en ryttare skall rapportera till Hornissen var den lede Fi finns. Det skall utspela sig omkring slaget vid Kursk. Ryttaren var ett enkelt val. Tog en från Dragons "Florian Geyer"-låda. Vagnbesättningen är tagna från följande dragonlådor: "Achtung jabo" och "German tank crew 44-45". Fick ändra lite på armar och huvuden för att deras påser skulle passa bättre. Ungefär så här hade jag tänkt mig att det skulle se ut:
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 17, 2005 20:51:19 GMT 1
det ser beeeeeeeeeeep bra ut det där. Bävar för min figurering av KT tänkte ha lite understödjande infanteri som rycker fram strax bakom.
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 23, 2005 22:15:10 GMT 1
Har lagt på lite wash idag. Washen är blandad med Humbrols Thinner och Matt 62. "Motorhuv": "Golvet": (Ursäkta att bilderna är aningens suddiga)
|
|
|
Post by Krilleman on Sept 15, 2005 7:54:44 GMT 1
Efter att sett Brämpas 250 med grankvistarna i verkligheten blev jag jättesugen att testa göra några kvistar. Brämpa var snäll nog att ge mig en näve husmossa (tackar). Gjorde några kvistar för att testa. Det gick över förväntan och var dessutom kul att göra. Frågan var bara vad jag skulle göra med dem. Då kom jag på min Hornisse som står och samlar damm (naturlig vädrong?) på bokhyllan. Jag hade ju ändå bråkat några dagar med vajrarna på den så varför inte testa hur det skulle se ut med grankvistar som kammo. Så här blev det: Nått sånt här blev det. Tror jag skall göra fler kvistar och trä fast för att de skall få lite mer effekt. Fortsättning följer...
|
|
|
Post by Micke on Sept 15, 2005 11:08:58 GMT 1
Mums!!! Som sagt, några fler ruskor bara så blir det där jättebra!
|
|
|
Post by Krilleman on Jul 7, 2006 12:44:02 GMT 1
Efter att ha läst och sett allas übercoola byggen kände jag mig mer eller mindre tvungen att ta mig i kragen och få nått gjort. Dammade därför av Hornissen (med airsbrushen). Tänkte ta mig an basplattan. Tanken är att den vagnen skall stå mitt på en äng. Hade en påse men "Field Grass" från Woodland scenics hemma. Markerade först ut på plattan vart vagnen och hästen skulle stå. Sedan smörade jag plattan med vanligt väggspackel. Eftersom "grässtråna" var ca 5 cm klippte jag av dem på mitten och tryckte ner dem i spacklet. Dock visade det sig att en påse med "gräs" inte riktigt räkte till. Får masa mig till Fantasia och köpa en till. Så här sed det ut nu: Den uppmärksamme se att det inte ser så bra ut med vitspackel på basen men tanken är att fixa detta med lite trälim och blomjord. Men vi får se hur det kommer att se ut.
|
|
|
Post by Micke on Jul 7, 2006 13:29:50 GMT 1
Nice weed man! "Field Grass" ser väldigt naturtroget ut. Vad kostar en påse? Kul att se dig vid byggbordet igen!
|
|
|
Post by Krilleman on Jul 7, 2006 14:31:04 GMT 1
Jag tror en påse kostade ca 70:- eller nått. Det finns i flera olika färger också.
|
|
|
Post by Braemp on Jul 7, 2006 23:37:15 GMT 1
Snyggt Krille, helt klart rätta ukraina-stäpp-kursk-känslan. Känner rent utav lukten av slått-anna. Kommer att bli hur bra som helst det där. King-kong med kavalleriet. Men jag funderar om det inte blir lite fel med granruskor som kammo?
Testa att lägga en rinning wash, med typ vattenfärg+droppe diskmedel som kan rinna iväg under gräset.
|
|
|
Post by pebben on Jul 8, 2006 1:49:06 GMT 1
ursnygg! själv har jag en halvklar Humla så det är lite kul att gämföra modelerna
//pebben
|
|
|
Post by Krilleman on Jul 8, 2006 5:18:28 GMT 1
Jo, jag tänkte precis samma sak om granruskorna. Får använda dem till nått annat istället.
Skall experimentera lite med att få till själva marken för nu ser det f*n inte bra ut.
|
|
|
Post by DCycle on Jul 8, 2006 14:20:32 GMT 1
Vackert! Långt gräs är verkligen fint när det är ordentligt gjort. Kanske komplettera det långra gräset med lite kortare gräs som är grönare?
|
|