|
Post by Krilleman on Feb 5, 2005 16:22:02 GMT 1
|
|
|
Post by Micke on Feb 5, 2005 16:39:14 GMT 1
DÅ förstår jag bättre!!! ;D
Very nice.
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 6, 2005 12:09:28 GMT 1
Idag har det blivit lite gjort under morgonen.
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 6, 2005 19:15:45 GMT 1
För att få bra kablar som skulle gå mellan öglorna hittade jag en gammal enkabel som jag slaktade. Sedan var det bara att trä in "kabeln" i öglorna. Det låter enkelt men det var det inte eftersom öglorna typ hela tiden lossnade. Efter några timmar blev resultatet helt ok. Nu har jag bara den andra sidan och framsidan kvar. *suck*
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Feb 6, 2005 20:04:11 GMT 1
Myket fin shadning Krille! Är det Tamiya sprej eller burkfärg som airbrushats på? jag tänker på Dunkelgelb.
Jon
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 6, 2005 20:28:20 GMT 1
Jag använde airbrushen. ;D Burksprayen får stå och damma tills sprutan går sönder eller nått.
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 7, 2005 19:48:57 GMT 1
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 8, 2005 18:46:57 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 8, 2005 18:53:54 GMT 1
Din utvecklingskurva är ju som Nokias aktiekurs efter senaste delårsrapporten, Krille.
Jösses vad den kommer att se "busy" ut när den är klar. Bara att tacka och ta emot för att du delar med dig.
|
|
|
Post by Micke on Feb 8, 2005 18:54:18 GMT 1
Bitchin!
|
|
|
Post by newsoft on Feb 8, 2005 20:54:33 GMT 1
Oj! Man vill bara sätta sig på sadeln och skjuta lite.. ;D Det är kul att se hur bra det blir, speciellt med tanke på hur orolig du var över just det faktum att du inte visste hur du skulle få dit ett snyggt kammo på den. Men så blev du med airbrush och jag tycker det har löst sig riktigt bra. Helt otroligt bra tom..
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 9, 2005 19:41:13 GMT 1
Idag har jag byggt ihop banden och det är föga spännande att lägga ut bilder på. Däremot har jag lagt ut lite utrustning i vagnen för att se hur det blir. Nått sånt har hade jag tänkt mig. Obs! Sakerna saknar färg:
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Feb 11, 2005 0:51:55 GMT 1
"det är de små, små detaljerna som gör det..." (citat: Povel Ramel) - nu börjar ju vagnen även se "bebodd" ut ! ;D
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 15, 2005 8:21:28 GMT 1
Nu har jag äntligen blivit "klar" med det värsta på Hornissen; banden. Eftersom det är individuella bandlänkar i plast så blev jag tvungen att limma i hop varje sidas band i ca 4 delar för att sedan kunna bygga ihop dem på själva vagnen. Dessa grundsprayades med Citadels vita grundspray (borde nog använt svarta istället). Sedan målade jag dem i en slaskblandning av (svart, brun och grön) efter tips från Brämpa. Om jag tyckte att det jobbigaste jag gjort hittills på Hornissen var vajrarna så skulle få omvärdera min bedömning. Aldrig har väll så små plastdelar förorsakat så många hädelsefulla ord på Lövstigen. Det krävde att jag tog hjälp av bla. tandpetare, ståltråd, plastskedar och en herrans massa superlim för att få dem på plats. När banden tillslut var på plats torrborstade jag dem med Citadels Boltgun metal för att ge dem lite metallyster. Nästa steg var att få lite rost- och smutseffekt genom att blanda brunt kritpulver med lite vatten och en droppe diskmedel (även detta ett tips från Brämpa). Jag slafsade på ordentligt både på hjulen, banden och pansarplåten under skärmarna. När detta torkat strök jag bort överflödig smuts (tex från ovanpå hjulen) med en fuktig tops. Nästa gång blir det nog metallband.
|
|
|
Post by Braemp on Feb 15, 2005 9:02:37 GMT 1
Perfekt! Mycket snyggt! Precis som om den just hade kört över stäppen!
Jag är imponerad över hur du lyckas få till det perfekt på första försöket.
|
|