|
Post by Krilleman on Feb 2, 2005 22:35:58 GMT 1
Skippade träningen idag för att jobba med basen. Först limmade jag fast lite "static grass" på vägen. Sedan målade jag både mossa och gräs med Tamiyas Khaki för att få den lite mer höstlik. Jag ville inte bara ha ett dike utan även några längre grässtrån. För att få till detta så använde jag "Field grass" från Woodland scenics. Dessa limade jag fast med superlim. Nästa steg var det jag var mest nervös inför; vattnet. Jag hade bestämt mig för att använda E-Z Water för första gången. Jag smälte "pärlorna" och hälde ner vattnet i diket. Dock stelnade det för fort samt att jag hälde för mycket vilket reulterade i att vattnet kupade sig uppåt vilket inte alls var den effekt jag var ute efter. Bara att ta fram en kniv och peta bort vattnet. Nästa försök blev mycket bättre. Nu var det bara att ta tag i trädet. Jag penslade på superlim närmast roten och doppade i "mossan" jag använt till marken. Detta för att få effekten av lav som växer efter stammen. Sedan limmade jag helt enkelt fast trädet med superlim. För att få till effekten av höst och att trädet nyligen tappat sina löv använde jag de blad som tidigare suttit på blomman som trädet var tagen från. Jag duttade små ytor med superlim och hälde på löven. Sedan var det bara att blåsa av de som inte fasnat. Nu var i princip plattan klar. Några småsaker justerades på Schwimmwagen och sedan var allt klart: Modellen kan beskådas i verkligheten på byggmötet eller i montern på lekbiten från och med nästa vecka någon gång. Snipp, snapp, snut så var sagan slut. ;D
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 2, 2005 22:43:12 GMT 1
[bugar mig i vördnad] Hot dang!
|
|
|
Post by Micke on Feb 2, 2005 22:46:32 GMT 1
Oh brother... det har liksom tagit slut på positiva superlativ i min hjärna... Jag ställer mig upp och gör honör istället.
Reeeespect!
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 2, 2005 22:49:39 GMT 1
hubba hubba
|
|
|
Post by newsoft on Feb 2, 2005 22:57:12 GMT 1
OMFG!!! Du får mig att bara vilja bygga dioramabaser hädanefter. ;D Den kommer att passa fint bredvid 222:an Mycket bättre spenderad tid än att gå på IKSU måste jag säga..
|
|
|
Post by aj on Feb 3, 2005 0:58:49 GMT 1
Vilket snyggt slut på sagan.Har fått en massa tips genom att följa ditt bygge.Det har inspirerat mig att ge min 190:a en större dioramaplatta än brukligt.med lera,mossa(norsk) och vatten(tungt?).
|
|
|
Post by Braemp on Feb 3, 2005 9:43:05 GMT 1
GENI! ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by DCycle on Feb 3, 2005 13:52:42 GMT 1
Excellent! (*mr Burns-röst*)
|
|
|
Post by Mr Jimmy on Feb 3, 2005 14:49:28 GMT 1
Krille>Den där kommer nog vinna priser om du ställer upp i tävlingar, otroligt snyggt. Underbart skrivet med bilder och allt!
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Feb 4, 2005 0:00:12 GMT 1
;DAusgezeichnet Krille !!!!! (ett passande uttryck som jag faktiskt kommer ihåg från mina tyskalektioner med Uno Olofsson på Celsiusskolan i Uppsala)
|
|
|
Post by newsoft on Feb 6, 2005 20:52:13 GMT 1
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 6, 2005 21:22:04 GMT 1
Öhhh...nej tack. En byggd "Schwimmy" får räcka.
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 11, 2005 8:33:23 GMT 1
Idag för jag "Schwimmyn" till Lekbiten.
|
|