|
Post by Krilleman on Jan 29, 2005 7:25:34 GMT 1
För att hittas stridsvagnsminan och väskan se tredje bilden mellan kaptenens ben.
|
|
|
Post by one0wonder on Jan 29, 2005 10:33:07 GMT 1
jag är också vänsterskytt och skulle nog iaf lägga bolten uppåt, det är knöligt ...men det går att lära sig.
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 29, 2005 21:11:26 GMT 1
Idag har jag hunit med en hel del (och dagen är inte slut ännu). Först och fämst har jag målat klart sgs all utrustning som skall vara inne i bilen. Jag har också lerat ner bilen. Testade först på min offrings-Daimler med vanlig väggspackel men detta blev inte snyggt alls. Blandade istället en härlig "soppa" av följande ingredienser: - Väggspacket - Vatten - Citadels "Destert Flock" - Kritpulver Sedan duttade jag ut små kluttar "lera" på ställen där de såg bra ut. Sedan la jag på ett fint lager färg (blandad Flat earth och Red Brown). Under målandet lyssnade jag på en massa 40-tals schlagers. Favoriter just nu: Ulla Billquist - Min Soldat Sigge Fürst - Vi har skjutit en gök Fortsättning följer...
|
|
|
Post by Bengt on Jan 29, 2005 22:20:59 GMT 1
Usch va bra detta blir. Har de inte givit ut några program från Frukostklubben på CD? Schlager sjungna av Sigge Fürst och Sigge Sist kompade av Förste och Andrew Walter. ;D
|
|
|
Post by Micke on Jan 29, 2005 22:46:01 GMT 1
Hur gör han det? Inte nog med att det går undan... det blir snyggt också. Jag vägrar tro att det är 40-tals schlager som gör skillnaden! ;D
Litet kritik då... nu får jag krysta... möjligtvis skulle dekalen som sitter på förarens sida kunna vara en aning mindre försilvrad men det är faktiskt en petitess i smmanhanget.
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 29, 2005 22:58:29 GMT 1
40-tals schlagers är pansarbyggarnas doping. ;D ;D
Jag har också stört mig på den dekalen. Men jag skall försöka få ner försilvringarna på nått sätt. Troligen med lite kritpulver.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 29, 2005 23:15:49 GMT 1
Ja, jäklar! Nu är den ju nästan klar.
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 30, 2005 8:36:22 GMT 1
Fixade till lite däcken samt lite smågrejer. Nu är den i princip klar. Bara plattan kvar. Fortsättning följer...
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 30, 2005 10:48:49 GMT 1
Det ser bara bättre och bättre ut det där, Krille. Jag har blivit så inspirerad av din bygg-iver att jag slet fram gamla Marder III:an och började såga och greja i går. Friul-model-banden passar inte riktigt över vändhjulen på den.
För att undvika försilvringar av dekaler (som ju beror på att underlaget är lite för matt och därmed gropigt så att det kommer luft emellan) i framtiden, så testa att sätta en droppe golvpolish på ytan innan, eller klarlacka den yta där dekalen ska fast. Men det visste du redan.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 30, 2005 10:51:45 GMT 1
Grattis till din bästa modell hittills! ;D Längtar tills Hornissen är klar.
|
|
|
Post by one0wonder on Jan 30, 2005 11:53:41 GMT 1
ser fram mot nästa projekt
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jan 30, 2005 14:59:06 GMT 1
:DHelt klart att modellbygge är en form av konsthantverk...vackert bygge Krille
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 1, 2005 8:33:01 GMT 1
Och så återstår bara plattan. Jag vill få det att se ut som en lerig väg i ardennerna några veckor innan den tyska offensiven -44. Scwimmwagen skall vara ute på et spaningsuppdrag. Själva träplattan är som sagt inhandlad på Konstärs- och Hobbyshoppen för 35:-. Jag har sedan betsat den med en oljebets. För att "höja" nivån på både vägen och marken brevid använde jag väggspackel. Stenarna är sådana som fasnar under skorna nu på vintern. Trädet är klippt från en blomma som sett sina bästa dagar. Hjul- och bandspåren är gjorda med delar från andra modeller. Fortsättning följer...
|
|
|
Post by Braemp on Feb 1, 2005 8:45:57 GMT 1
Geni!
Ser fantastiskt ut! Trädet är pricket över i.
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 1, 2005 9:01:01 GMT 1
looking good
|
|