|
Post by newsoft on Jun 12, 2004 23:43:50 GMT 1
Bullens burkar är ju bra som pennhållare och har en skönt estetiskt värde..., deon och citronpepparn kan jag dock inte förklara..
|
|
|
Post by Bengt on Jun 12, 2004 23:54:15 GMT 1
*frust* Micke-hököga har slagit till igen. Jag får se till att inte ha läsk i munnen nästa gång jag läser ett inlägg. Ryssen ser ljuvlig ut men jag skulle aldrig klara av att springa emellan TVn och byggandet. Jag blir alltid fast på ena eller andra stället.
|
|
|
Post by Micke on Jun 13, 2004 0:10:01 GMT 1
Hihihi! Jag som trodde att AXE-deon hade något fantastisk, nytt och revolutionerande användningsområde för modellbyggandet och att citronpepparn var något du snortade för att hålla dig byggpigg!
|
|
|
Post by newsoft on Jun 13, 2004 0:36:13 GMT 1
Tja.. det fungerar säkert om du vill att modellen skall lukta litet godare. Bengt, du måste definitivt skaffa en teve i garaget.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 29, 2005 15:56:24 GMT 1
Grrr!!! Idag hade jag tänkt bygga lite på pansartraktorn igen men idel motgångar drabbade mig. Till att börja med kunde jag inte hitta min hobbykniv. Okej då, tänkte jag , kan väl börja sätta ihop lite bandlänkar. Då visar det sig att mitt superlim har "härsknat" och hade konsistensen av frusen motorolja. Jag fick ihop ett fäste till bogserkablarna iaf. Fasen att man måste köpa på sig det mest basala..
|
|
|
Post by Micke on Jan 29, 2005 21:00:32 GMT 1
Jofan, mycket av vår hobby är baserat på färskvaror... dock sällan humbrolfärg som verkar ha en halveringstid på 500 år.
Superlim ska man tydligen förvara svalt och mörkt.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 30, 2005 1:30:17 GMT 1
Som sagt, det blev ju inte mycket gjort ikväll. Den högra fästöglan Tornet.. Nästa projekt? (dagdrömmer...)
|
|
|
Post by newsoft on Feb 11, 2005 17:14:06 GMT 1
Har varit krasslig och hemma från jobbet idag. Man blir ju alldeles tossig av alla byggen som pågår här så fram åkte T-34'an och skärmattan. Har inte gjort så himla mycket men jag satte fast några detaljer på tornet och avgasrören bl a. De fick tyvärr hemska skarvar eftersom de är i två delar. Där skulle man behövt Moskit-detaljer eller nåt. Jaja, man får väl ta fram spacklet senare.
|
|
|
Post by Micke on Feb 11, 2005 17:25:03 GMT 1
Men titta där - Liket lever! Kul att se att det rycker i byggtarmen på fler här på forumet. T-34:an ser ju att att bygga sig själv så haka på bara!
|
|
|
Post by Braemp on Feb 12, 2005 0:23:08 GMT 1
Hehe. Jag gillar din Zen-buddistiska inställning till modellbyggande, i kontrast till min och Krilles mer västerländska-magsårs-hetsande-skynda-skynda-måste-bli-klar-innan-lördag. Jag dör av längtan att se den klar.
|
|
|
Post by newsoft on Feb 12, 2005 1:29:53 GMT 1
Okej Lars! Jag skall inte låta åldras allt för mycket så som en sista insats ikväll tänkte jag att jag skulle sätta dit Abers lilla kronjuvel, pipan. Det är inte svårt. Det enda man behöver göra är: 1. Öppna den återförslutningsbara påsen som pipan kommer i. 2. Studera instruktionerna noga. (får man problem med dessa bör man kanske börja med att samla kapsyler eller nåt) 3. Fundera på om du nånsin behöver limma fast den lilla pjäsen eftersom den sitter som ett smäck. Den var värd vartenda lilla öre.. ;D
|
|
|
Post by Braemp on Feb 12, 2005 1:49:53 GMT 1
O'boy! Pricken över i, grädden på moset, löken på laxen! Det värsta är att vad som inte syns på denna bilden är att den faktiskt är räfflad. Räfflad! Fatta! Jaha då var den klar va? ;D
|
|
|
Post by newsoft on Feb 12, 2005 2:02:01 GMT 1
Jäpp! Det är den. Det är nästan sinnessjukt. Jag trodde jag hade lagt upp den i tråden tidigare, men här kan man iaf ana räfflingen.
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 12, 2005 6:12:30 GMT 1
Fasen vad najs den blir med pipa och allt. Såg först nu detaljerna på hjulen, wow!!! Du får inte lägga undan modellen under några som helst omständigheter. Risken finns ju att det dröjer 6-7 månader innan den kommer fram igen. Ät framför datorn osv. Bara att bygga klart den nu för det ser ju inte ut att vara mycket kvar. You go Gir...Boy!!!
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Feb 17, 2005 20:15:20 GMT 1
Riktigt snygg T-34! ..blir nästan sugen och plocka fram min..fast det är Zvezdas T-34/85. Måste bara hitta några dekaler till den, tänkte göra en från öst preussen/kurland runt -44 T-34:an närmast kameran verkar ha samma kanon som din:
|
|