|
Post by newsoft on Jun 4, 2004 21:28:53 GMT 1
Då var det dags att börja på Dragons lilla pärla... Man har ju bara läst goda saker om denna modell på nätet och i tidningar. "Time to see what the fuzz is all about" Det är bara att hugga i..... Fortsättning följer...
|
|
|
Post by Micke on Jun 4, 2004 21:35:35 GMT 1
LOL!
Jag gillar prislappen! ;D
|
|
|
Post by Braemp on Jun 4, 2004 23:39:43 GMT 1
Haha Du ÄR impulsköpens konung. Men vilken kung sen!
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 5, 2004 14:50:20 GMT 1
Magiskt skön traktorfaktor på den. Övergrym modell verkar det som också. Nu sätter jag mig och bygger.
|
|
|
Post by newsoft on Jun 6, 2004 20:54:08 GMT 1
.....och nu till det tråkigaste med pansarbygge. Drivlina/hjulupphängning. Jag har bara torrpassat kroppen. Allt som skrivits om denna modell verkar vara sant. Passformenär helt outstanding! Dragons lite mjukare plast kan faktiskt vara mer lättarbetad än t ex Tamiya. Kantiga ryska former... Fin detaljering i hjulupphängningen... Läder & nitar.... Fortsättning följer..
|
|
|
Post by Braemp on Jun 6, 2004 21:16:30 GMT 1
Vallejo ska tydligen vara det BÄSTA vad gäller penselmålning och akryl. Har inte testat, men jag var inte speciellt impad över deras airbrush färger. Men du Danne..... fattar du den med lite färg på...
|
|
|
Post by Micke on Jun 6, 2004 21:34:40 GMT 1
.....och nu till det tråkigaste med pansarbygge. Drivlina/hjulupphängning. .. Amen to that! T-34 har dock den fördelen att vara litet större i dimensionerna!
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 6, 2004 22:20:42 GMT 1
Den är bara så... [glow=red,2,300]Aaaahhh![/glow]
|
|
|
Post by newsoft on Jun 7, 2004 21:25:38 GMT 1
Idag väntade en trevlig överraskning innanför dörren när jag kom hem. Min beställning från Toy Soldier... Idel godis..... Bogservajer från Karaya. Oj, oj.. Delikat! Friul-länkar... ett måste. Sedan byggde jag lite. Lite suddiga bilder eftersom jag envisas med att fota i mörker. Dessa luftintag satt så tajt att det inte ens behövdes lim.. Bra av Dragon.. Fästet för ksp:n med skön svetsfog. Sågade även av höger stänkskärm fram och försökte knyckla den lite då det verkade som om de fick stryk ibland. Man börjar ana T-34-formerna... (suddigt.. gah!)
|
|
|
Post by Braemp on Jun 7, 2004 21:54:56 GMT 1
Lilla julafton på lundavägen mycket gottigott där. Det är inte möjligt att du råkat köpa Trumpeters i skala 1/16?? Det var det värsta jag har sett[Insert Homers simpsons dräglande ljud] Jag tror jag alldrig sett snyggare svetsfpogar på en modell. Jag kan bara buga mig för dragons ingenjörer. From. nu ska jag bara köpa nyproducerade modeller. Lyllo dig som får bygga den Danne.... Lars skulle dela ut digitalkameror istället så skulle försäljningen öka med en miljarders miljarder
|
|
|
Post by Krilleman on Jun 7, 2004 22:31:20 GMT 1
Pansartraktorn börjar bli riktigt "sbygg". Härligt att det blir bygga av. Skall bli kul att se nästa steg. ;D
|
|
|
Post by Braemp on Jun 11, 2004 16:28:31 GMT 1
Bara så att du vet så läste på ipms sth jag att wentzels fått in Abers pipor.
|
|
|
Post by Mr Jimmy on Jun 11, 2004 17:46:50 GMT 1
Läder och nitar *gnirr gnirr*
|
|
|
Post by newsoft on Jun 12, 2004 23:01:44 GMT 1
|
|
|
Post by Micke on Jun 12, 2004 23:31:23 GMT 1
Ser ur-lovley ut!
En fråga bara: Vilken relevans har kombinationen av AXE-deoderant, citronpeppar och Bullens korv till T-34:an? ;D
|
|