|
Post by Bengt on Feb 12, 2005 11:06:54 GMT 1
Det är inte så att det varit ovanligt mycket aktivitet, det är städning och omstrukturering som gör att det lyser rött på många ställen. Den sista tidens dioramaidéer har visat att vi behöver en speciell avdelning för den typen av trådar, så nu finns det. Plus några andra som verkar behövas. Sedan fanns det några avdelningar som inte fyllde någon större funktion, så dessa har slagits ihop med andra. Om ni har några förslag så är det bara att säga till - eller ifrån.
|
|
|
Post by Micke on Feb 12, 2005 11:25:02 GMT 1
Det bör kanske tilläggas att INGA topics har försvunnit i processen - Vissa har däremot bytt plats. Inga modellbyggare har heller skadats under denna operation... iallafall inte fysiskt... Micke TF Board-Op
|
|
|
Post by newsoft on Feb 12, 2005 11:30:06 GMT 1
Det blev bra. Inga allt för dramatiska förändringar. En sak jag tänkte på dock.. Kanske D-Cycles tråd "Båtar" skall ligga under Dio-kategorin?
|
|
|
Post by Micke on Feb 12, 2005 11:36:22 GMT 1
Helt rätt - My bad - Åtgärdat.
|
|
|
Post by Micke on Feb 12, 2005 12:39:58 GMT 1
Förslag: På grund av låg aktivitet och tveksam relevans till modellbygge föreslår jag att vi helt slopar avdelningen om dataspel. Inlägg inom dessa ämnen borde passa lika bra under "allmänt och skoj".
Synpunkter?
|
|
|
Post by newsoft on Feb 12, 2005 13:01:04 GMT 1
Jag vet inte det jag. Jag skulle nog inte vilja ta bort den helt. Mitt kontraförslag är att man kan göra om det till en avdelning som heter nåt i stil med Datorer/Spel/Mjukvara eller nåt i den stilen. För när SH III kommer är det möjligt att jag kommer att skriva en "dagbok". Det är möjligt att Krille skriver nåt nytt också. Det känns som att det skulle bli svårt att hitta i efterhand om det bara låg under Allmänt & Skoj. Mina 2 femtioöringar..
|
|
|
Post by newsoft on Feb 12, 2005 13:45:34 GMT 1
Nu när jag faktiskt tittar på layouten så håller jag väl med om att man kan plocka bort det som egen kategori och i stället lägga det under Teman.
|
|
|
Post by Bengt on Feb 12, 2005 14:24:03 GMT 1
Konkret förslag - ett eget fack under teman vid namn "Spel & Simulatorer". Det som rör datorer osv som är relaterat till modellbyggandet kan väl läggas under "Hårdvara och teknik"? Jag skulle vilja höra några fler röster innan vi verkställer.
|
|
|
Post by Micke on Feb 12, 2005 14:32:42 GMT 1
Javisst, det går jag gärna med på. Men jag vill också höra fler åsikter.
Kanske borde vi döpa om "Hårdvara och teknik" till något som inte för tankarna till datorer?
*funderar ett tag* Kanske "Verktyg och kringutrustning"? "Hobbyns verktyg"?
|
|
|
Post by Bengt on Feb 12, 2005 14:42:15 GMT 1
Tja, även om nuvarande titel kanske för tankarna till datorer så har det ju redan hamnat flera ämnen där som garanterat inte har något med binärer att göra.
|
|
|
Post by Micke on Feb 12, 2005 14:44:33 GMT 1
Jag tänker inte hugga på det - Det får Stüffe göra!
|
|
|
Post by Micke on Feb 13, 2005 22:40:24 GMT 1
Är det verkligen ingen fler som har en åsikt om Dataspelsdelens vara eller inte vara? Speak up!
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 13, 2005 23:13:16 GMT 1
Jag tycker det ser rätt bra ut nu.
Det bör enligt mitt tycke finnas någon plats där man kan lägga screenshots och berättelser från diverse spel osv från spel man tycker inspirerar till modellbyggande. (Jag menar inte ett galleri).
|
|
|
Post by Bengt on Feb 14, 2005 0:11:21 GMT 1
Krille, skulle inte det du efterfrågar platsa i det scenario som jag beskrev?
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 14, 2005 7:39:41 GMT 1
Jorå. En "Spel & Sim"-kategori skulle vara fint.
|
|