|
Post by pebben on Jun 28, 2006 13:43:42 GMT 1
mitt nya tradera fynd det bästa med det här planet är att det inte behöver målas för det står det på boxen ;D (man ska väl tro allt man läser?) skämt och sido en liten nostalgi tripp blir det iallafall //pebben
|
|
|
Post by Micke on Jun 28, 2006 14:13:11 GMT 1
Matchbox!!! ;D Den där har jag byggt en gång i tiden *klipp till en klocka som snurrar bakåt, skitfort* Resterna ligger i min scratchlåda. Jag minns bara att jag aldrig orkade måla fönsterramarna på "växthuset". Dess liv slutade som många andra byggsatser i min ungdom. *klipp till en rödhårig kille med luftgevär och ett stort flin på läpparna* Lycka till. /Mik
|
|
|
Post by pebben on Jun 28, 2006 14:49:51 GMT 1
;D mina plan levde farligast runt påsk & nyår
jag har alldrig haft en ju188 förut så det är ju lite kul men jag köpte den nog mäst för att det var en matchbox
jag har lagt bud på en modell som jag har byggt en gång i tiden en He115 som går ut om ett par dar om jag vinner den auktionen tänkte jag be om lite referenser tanken är ju att det kunnde bli en tp2 (det var väl så dom hette ?)
//pebben
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jun 28, 2006 17:33:02 GMT 1
Hej pebben !
Jag har lite referenser (bl.a tidsskriften Scala) om du skulle bli lycklig ägare till en Matchbox Heinkel He 115. Har en lätt påbörjad liggandes (sen ca 20 år tillbaka) som jag hoppas ska bli en T2 nån gång. T = torpedflygplan, Tp = transportflygplan.
hälsningar Thomas
|
|
|
Post by pebben on Jun 28, 2006 18:33:03 GMT 1
Hm T2 var det ja jag får nog läsa på lite om jag ska få till mina plan har ju en fiat oxå vi får se hur det blir med he115 kan bara hålla tummarna fast jag la ett hyffsat bud så chansen finns ju! om? så är det nog mest färg referenser övre/undre och var man kan hitta hyffsade dekaler som passar men vi får se tack så länge! //pebben blivande pansarflygare?
|
|
|
Post by pebben on Jul 1, 2006 2:11:50 GMT 1
;D tjoho!!!! gissa vem som blev lycklig heinkel he 115 ägare i kväll //pebben
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jul 4, 2006 18:53:54 GMT 1
Stort GRATTIS !!! //Teeo Thomas
|
|
|
Post by pebben on Jul 4, 2006 23:13:09 GMT 1
tackar! det här ska bli roligt så HE //pebben
|
|
|
Post by Micke on Jul 4, 2006 23:49:35 GMT 1
Har du något bra recept på den så kallade "ubåtsfärgen" som T 2 var målad med? Ser fram emot ditt projekt - Hojta om du behöver referenser. Micke
|
|
|
Post by pebben on Jul 5, 2006 13:31:07 GMT 1
;D planet damp ner i lådan idag!!!! det är först nu jag inser hur dåligt förberädd jag är jag har t ex inte hittat en enda färgbild på en T2 Micke ubåtsfärg? menar du att dom var gråa? lite andra frågor 1 färg på flygoverall (ca 38/43)? 2 färg på undersidan ? 3 färg på propeller+kåpa? 4 färg på mekanikerns overall? det hadde klart varit lättare att bygga en tysk version men allt ska ju inte vara lätt soliga sommar hällsningar //pebben/ronny PS jag smälter bort
|
|
|
Post by Micke on Jul 5, 2006 14:05:03 GMT 1
"Ubåtsfärgen" var en blandning av 60% svart och 40% olivgrönt som senare standardiserades till färgen "Svartgrön/grå W 84" - Enligt FS-skalan "Något mörkare än FS 24031".
- Flygoveraller var företrädes mörkt marinblå eller beiga, beroende på årstid. - Undersidan var ljust blågrå - samma som övriga flygvapnet. - Propeller och kåpa, menar du spinnerkåpa? Spinnern kunde vara målad i avvikande färg - jag har sett röd - eller samma färg som kroppens ovansida. - Mekanikernas overaller var mörkblå. På sommaren shorts och bar överkropp.
Om du har en bra inbox så kan jag maila över litet material som jag har på hårddisken.
Micke
|
|
|
Post by pebben on Jul 5, 2006 14:33:19 GMT 1
det vore jättesnällt jag har städat lite i hotmailen så det är ca 249mb ledigt pebben_andersson@hotmail.com
jag ska nog börja lite i kväll börjar bli bra sugen!
Mvh pebben
|
|
|
Post by Micke on Jul 5, 2006 14:37:40 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Jul 5, 2006 14:46:23 GMT 1
Ja de har ökat på utrymmet lite nuförtiden, men skaffa G-mail i stället, för böfvelen! ;D
|
|
|
Post by Micke on Jul 5, 2006 14:50:15 GMT 1
Ja dåså! Då ska jag skicka över litet fin-fina grejjor till Pebben/Ronny!
|
|