|
Post by newsoft on Mar 27, 2010 21:49:09 GMT 1
Tänkte att det kunde vara kul att testa bygga en sådan här gammal kärra.
|
|
|
Post by Micke on Mar 30, 2010 14:54:30 GMT 1
Modig kille! Har alltid gillat Albatros D.V men aldrig vågat mig på den i modellform pga riggningen.
|
|
|
Post by newsoft on Mar 30, 2010 19:11:38 GMT 1
Hittade något som borde underlätta litet idag. Svart fiskelina på Blixt Sport.
|
|
|
Post by Micke on Mar 30, 2010 21:46:00 GMT 1
Ooh nice! Kan funka bra.
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 6, 2010 9:44:53 GMT 1
Ska bli duktigt spännande att höra utlåtanden om modellen, Daniel.
|
|
|
Post by newsoft on Apr 9, 2010 14:08:09 GMT 1
Hmm... Den har inte dykt upp än och jag undrar om tullen har tagit den som gisslan. Jag har iaf hittat en sida som beskriver riggning av ett biplan på ett bra sätt. Den här sidan kommer jag att specialstudera noga. www.ww1aircraftmodels.com/page6.html
|
|
|
Post by Braemp on Apr 11, 2010 10:39:15 GMT 1
Atta boy! Danne.
Är mycket förtjust i dessa små biplan.
Dessutom verkar det ju vara en omåttligt fin modell. Det sägs ju att tid man ägnar åt fiske inte räknas in i den tid man har att leva och jag är helt säker på att det samma gäller för riggning av biplan.
Hoppas du får den snart och kan komma igång
|
|
|
Post by newsoft on Apr 14, 2010 18:07:59 GMT 1
Övernitiska posten-h¤etet! 170 kr importavgifter att lägga till de 440:- som själva modellen kostar. Man brukar ju säga att varor under 500:- brukar slinka igenom, men icket.
|
|
|
Post by newsoft on Apr 15, 2010 15:42:50 GMT 1
Nu har jag hämtat ut den och jag måste bara säga: Bow down before Wingnut Wings! Det är den finast presenterade byggsats jag nånsin sett! Kartong med kromade detaljer och underbar boxart. Sedan öppnar man den... Allt perfekt packat i separata plastpåsar, inklusive den extraordinära byggbeskrivningen. Som trycksak är den närmast att jämställa med en sån där broschyr för en riktigt fin bil. De här beskrivningarna stoppar man in i bokhyllan när man är klar. Själva plasten är utsökt och har nog den bästa återgivningen av dukklädda ytor som jag nånsin har sett. Man slås av hur pass stor en Albatros blir i 1:32 ändå. Jag törs knappt tänka på hur deras Junkers J1 eller Gothan kommer att bli. En sak är säker. Jag kommer att köpa deras Pfalz D.III också.
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Apr 15, 2010 21:27:47 GMT 1
Nu har jag hämtat ut den och jag måste bara säga: Bow down before Wingnut Wings! Det är den finast presenterade byggsats jag nånsin sett! Kartong med kromade detaljer och underbar boxart. Sedan öppnar man den... Allt perfekt packat i separata plastpåsar, inklusive den extraordinära byggbeskrivningen. Som trycksak är den närmast att jämställa med en sån där broschyr för en riktigt fin bil. De här beskrivningarna stoppar man in i bokhyllan när man är klar. Själva plasten är utsökt och har nog den bästa återgivningen av dukklädda ytor som jag nånsin har sett. Man slås av hur pass stor en Albatros blir i 1:32 ändå. Jag törs knappt tänka på hur deras Junkers J1 eller Gothan kommer att bli. En sak är säker. Jag kommer att köpa deras Pfalz D.III också. Kan man inte få en bild eller två på plastgodiset ,,
|
|
|
Post by newsoft on Apr 15, 2010 22:48:32 GMT 1
Skall se om jag hittar laddaren till min gamla kamera.
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 16, 2010 12:48:33 GMT 1
Gotta älska the Posten. Ångest i Ånge!
Hmm, jag vill ha WnW's kommande Hansa-Brandenburg...
|
|
|
Post by newsoft on Apr 17, 2010 15:37:51 GMT 1
|
|
|
Post by Micke on Apr 18, 2010 15:02:55 GMT 1
Hällebärrewittes! !!!
|
|
|